افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
0

اختصاص بیش از ٨ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه عشایر قوچان

  • کد خبر : 8030
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
اختصاص بیش از ٨ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه عشایر قوچان
رئیس اداره امور عشایری قوچان از اختصاص ٨ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه عشایر این شهرستان در دو حوزه صنایع‌دستی و دام سبک خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر»، به نقل از «خبرگزاری فارس»، براتعلی تقی‌زاده با اشاره به تحت پوشش قرارداشتن ٧۶۵ خانوار عشایری در این شهرستان، اظهار کرد: این تعداد خانوار در ٧۵ محله ییلاقی مستقر بوده که هشت محله آن دارای خانه‌های گلی و چادر و ۶٧ محله تنها در چادر ساکن هستند.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ١٨ برای ٨۶ زن عشایری این شهرستان به‌منظور گلیم‌بافی، ۴ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان تسهیلات جذب شده است، گفت: ١٢۵ بافنده عشایری در قوچان مشغول گلیم‌بافی، ۵٠ نفر مشغول بافت قالی کُردی و ۴٠ بافنده هم در حوزه قالی نقش‌دار فعال هستند.

رئیس اداره امور عشایری قوچان با اشاره به این موضوع که امسال ٧ میلیارد تومان تسهیلات پرواربندی برای ٧٠ نفر از عشایر پیش‌بینی‌شده است که تاکنون ٣٣ نفر موفق به جذب ٢ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان آن شده‌اند، افزود: از محل اعتبارات تبصره دو نیز ٨ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان سهم این شهرستان است که صرف اشتغال‌زایی ١١٣ متقاضی در دو حوزه دام سبک و گلیم‌بافی می‌شود.

تقی‌زاده یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر انجام ٨۵۵ سرویس آبرسانی به عشایر در مناطق ییلاقی قوچان، ماهیانه قریب به ۴٠ تن آرد خانه پزی نیز میان آن‌ها توزیع شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=8030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.