افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6
امام‌جمعه قوچان:

امروز روحیه ایثار و شهادت در برخی کشورهای اروپایی متبلور شده است

  • کد خبر : 3300
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
امروز روحیه ایثار و شهادت در برخی کشورهای اروپایی متبلور شده است
هراتی مطلق گفت: امروز روحیه مبارز طلبی، جهاد و ایثار و شهادت که برگرفته از انفاس قدسی امام راحل بوده در عراق، افغانستان، یمن، لبنان، فلسطین و حتی برخی کشورهای اروپایی متبلور است.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به دیدار اخیر میهمانان اجلاس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دین مبین اسلام یک دین جامع و کامل بوده که برای تمام شئون زندگی انسان برنامه دارد و دینی نیست که برنامه‌ای در موضوعات مختلف نداشته باشد.

وی بابیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) در ۲۳ سال دورات دعوت به اسلام و پس از آن به‌عنوان یک سیاستمدار مذهبی و دینی مطرح بودند، گفت: امروز نیز روح رسول گرامی اسلام(ص) در تمام اقصی نقاط دنیا حکم‌فرما بوده و نمونه بارز آن را در این مسئله می‌توان دید که وقتی کاریکاتور توهین‌آمیز علیه پیامبر(ص) منتشر می‌شود در تمام دنیا این اتفاق مورد محکومیت قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که افرادی که می‌گویند اسلام یک دین شخصی بوده آیات قرآن و بیانات محکم آن را مطالعه نکرده‌اند، بیان کرد: امروز باید همه آحاد مسلمان جامعیت دین اسلام را فهمیده و به دیگران نیز بفهمانند و این بر همگان امری ضروری است.

هراتی مطلق تأکید کرد: نخبگان و دانشمندان در سراسر جهان هم باید نسبت به تبیین جامعیت دین اسلام در اقصی نقاط عالم همت گمارده و نخبگان داخلی، صاحبان تریبون و منبر و اهالی قلم هم در داخل کشور باید این جامعیت را به سراسر دنیا مخابره نمایند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در سال ۴۲ و آن زمانی که کسی دین اسلام را جامع نمی‌دانست فریاد برآورد که اسلام حکومت عمل بوده و حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: امروز ایران نیز یک الگوی جامع دین اسلام بوده که این حکومت را به سایر کشورها ارسال می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان تأکید کرد: امروز روحیه مبارز طلبی، جهاد و ایثار و شهادت که برگرفته از انفاس قدسی امام راحل بوده در عراق، افغانستان، یمن، لبنان، فلسطین و حتی برخی کشورهای اروپایی متبلور است.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.