افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2

برپایی سه موکب با ظرفیت اسکان بیش از ۲ هزار نفر زائر در قوچان

  • کد خبر : 7476
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۹
برپایی سه موکب با ظرفیت اسکان بیش از ۲ هزار نفر زائر در قوچان
رئیس اوقاف و امور خیریه قوچان از برپایی سه موکب با ظرفیت اسکان بیش از ۲ هزار نفر زائر رضوی در قوچان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر»، به نقل از «خبرگزاری رضوی»، حجت‌الاسلام حسین خانی اظهار کرد: با توجه به اینکه قوچان در مسیر زائران مسافران رضوی در دهه پایانی ماه صفر به‌عنوان باب‌الرضا از سمت خراسان شمالی محسوب می‌شود، در طول سال زائران و مسافران زیادی از این طریق و از مسیر قوچان به‌طرف حرم امام رضا (ع) رهسپار می‌شوند.

 وی افزود: به همین دلیل با استفاده از ظرفیت‌هایی که در مجموعه اوقاف شامل هیئت‌امنا، خادمین و فعالان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد؛ امسال سه موکب و ایستگاه پذیرایی از زائران را با محوریت امامزادگان جهت خدمت‌رسانی ایجاد کرده‌ایم.

 خانی گفت: نخستین موکب و ایستگاه مربوط به امامزاده ابراهیم (ع) در شهر کهنه است که به‌عنوان اولین موکب از سمت خراسان شمالی با همکاری شورای شهر، شهرداری، سپاه و غیره خدمت‌رسانی می‌کند که این موکب ازنظر خدمت‌رسانی شاخص بوده و در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی در آن روحانی مستقر می‌شود و تمام امکانات موردنیاز زائر ازجمله آرایشگری، خیاطی و ارائه محصولات فرهنگی و توزیع وعده‌های غذایی را شامل می‌شود.

 رئیس اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به اهمیت توزیع آب برای زائرین پیاده رضوی تصریح کرد: امسال برای سه موکب برپاشده در قوچان قریب به ۱۵ هزار بطری آب‌معدنی تدارک دیده‌ایم.

 وی بابیان اینکه موکب دوم در مسجد اهل‌بیت در سه‌راهی قوچان به سبزوار واقع‌شده، اضافه کرد: این موکب در قالب تفاهم، به هیئت واگذارشده تا به این واسطه نیز مباحث فرهنگی، مذهبی و خدمات اجتماعی را داشته و همچنین غرفه حجاب را با حضور روحانی برپا کند.

 خانی عنوان کرد: در این موکب نیز علاوه بر توزیع محصولات فرهنگی، ارائه سه وعده غذایی به زائرین انجام می‌شود و میان وعده و توزیع آب و جای و شربت نیز صورت می‌گیرد.

 وی بابیان اینکه موکب سوم واقع در امامزاده جلیل (ع)، به‌عنوان میقات رضا معروف است؛ گفت: در هر سه موکب موضوع اسکان زائرین نیز پیش‌بینی‌شده که بر این اساس روزانه در امامزاده ابراهیم (ع)، حدود ۳۰۰ نفر، در مسجد اهل‌بیت نیز حدود ۷۰۰ نفر اسکان و در امام‌زاده جلیل (ع)، نیز امکان ظرفیت اسکان حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر وجود دارد.

 رئیس اوقاف و امور خیریه قوچان بابیان اینکه سه روحانی از ظرفیت بومی در مواکب مستقر می‌شوند، متذکر شد: اجرای نیات نیز محل موقوفاتی‌ است که برای عزاداری رضوی یا ائمه اطهار وقف‌شده‌اند که در این راستا از ابتدای محرم تاکنون ۲۰۰ موقوفه با نیت محرم و صفر، در ۹۰ مسجد اجرای نیت شده و کار ابتکاری امسال این بود که اجرای نیات را به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توزیع شد.

به گفته وی، حدود ۲ میلیارد تومان از ابتدای محرم تاکنون اجرای نیت واقف صورت گرفته است و برای موکب برپاشده در کربلا نیز ۱۳۰ میلیون تومان مساعدت شده است

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.