افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6
امام‌جمعه قوچان مطرح کرد:

بصیرت همانند قطب‌نما در لحظه‌های حساس راه درست را نشان می‌دهد

  • کد خبر : 4326
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
بصیرت همانند قطب‌نما در لحظه‌های حساس راه درست را نشان می‌دهد
هراتی مطلق گفت: بصیرت همانند قطب‌نما در لحظه‌های حساس راه درست را نشان می‌دهد پس باید در همه زمان‌ها، مکان‌ها و احوال بصیرت حفظ شود.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ۹ دی روز میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: انسانی که احساس مسئولیت داشته اما به بصیرت توجهی ندارد دیگر مورداطمینان نیست چون نمی‌تواند دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص بدهد.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت، احساسی عمل کردن یا بی‌برنامه عمل کردن نیست بلکه باید انسان جوانب قضیه‌ای را سنجیده و بعد وارد عمل شود، افزود: اینکه فردی بدون فکر و تأمل و برنامه‌ریزی و مشورت فراتر از چارچوب مشخص‌شده توسط قانون قدم بردارد دیگر به آن بصیرت گفته نمی‌شود.

خطیب جمعه قوچان بیان کرد: کار بصیرت در ایام فتنه‌ها همانند قطب‌نما است تا انسان بتواند راه درست و راست را تشخیص دهد.

هراتی مطلق با یادآوری اینکه شرایط امروز جامعه با دوران امام علی علیهم‌السلام همانند است، تصریح کرد: بهانه فتنه ۸۸ مسئله تقلب در انتخابات یا چه کسی وارد میدان و صحنه شود، نبود بلکه بهانه اصلی، از ریشه زدن ستون محکم انقلاب اسلامی یعنی ولایت مطلقه فقیه بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۸ سال گذشته همان نیروهای فتنه در داخل دولت وجود داشته و برخلاف جهت ولایت مطلقه فقیه حرکت می‌کردند و ضربه‌های زیادی نیز وارد نمودند.

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه باید در همه زمان‌ها، مکان‌ها و … بصیرت داشته باشیم و این قطب‌نما را گم نکنیم، گفت: باید میزان را درست کرده تا اگر درجایی راه گم شد با قطب‌نمای بصیرت راه‌نشان داده شود.

وی با اشاره به رزمایش اخیر پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: امروز جوانان سپاهی و بسیجی در این رزمایش مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل زدند و مقتدرتر از گذشته پاسخ گستاخی‌های آنان را می‌دهند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.