افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5
فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت:

بیشترین جرایم در قوچان نزاع‌های روستایی به خاطر آب است

  • کد خبر : 2938
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بیشترین جرایم در قوچان نزاع‌های روستایی به خاطر آب است
فرمانده انتظامی قوچان گفت: با توجه به کم‌آبی و آبیاری مزارع به‌ صورت سنتی بیشترین جرایم این شهرستان نزاع‌های روستایی ناشی از اختلاف بر سر آب است.

به گزارش قوچان خبر؛ سرهنگ محمد طبسی عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا افزود: در این زمینه جلساتی برای ساماندهی چاه‌های آب غیرمجاز با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان برگزار شده که امیدواریم این مشکل با همکاری معتمدان و بخشداران حل شود.

وی اعتیاد و اختلافات خانوادگی را در رده‌های بعدی جرایم در قوچان ذکر کرد و ادامه داد: سرقت جزو آخرین جرائم در این شهرستان بوده و بیشتر آن‌ها سرقت‌های خرد است که در این زمینه با همت و همکاری مردم کشفیات قابل قبولی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان بابیان اینکه در صورت داشتن مکان برای نگهداری معتادان این سرقت‌ها کاهش می‌یابد گفت: کمپ ماده ۱۶ که در حال حاضر فعال است برای همه معتادان کافی نیست و اگر مکانی برای نگهداری تمام معتادان داشته باشیم ظرف یک روز همه آن‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: در حوزه کشفیات مواد مخدر و سلاح افزایش قابل‌توجهی داشته‌ایم بطوری‌ که کشفیات مواد مخدر بیش از ۶۰ درصد و کشف سلاح ۷۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ طبسی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۲۱ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ در این شهرستان برقرار شده که ۱۵ هزار تماس از این تعداد عملیاتی شده است.

وی ۷۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا را در حوزه جرایم مالی از جمله برداشت‌های اینترنتی و کلاه‌برداری‌های اینترنتی ذکر کرد و گفت: جرایم مربوط به برداشت‌های اینترنتی با فعال‌سازی رمزهای پویا کاهش چشمگیر یافته اما در زمینه کلاه‌برداری اینترنتی با افزایش پرونده مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی قوچان یکی از اقدامات ناجا در سال‌های اخیر را هوشمندسازی ناوگان خودرویی، پیگیری و کنترل جرایم و کشف و دستگیری مجرمان به‌ صورت تکنیکی ذکر کرد و افزود: در این زمینه قوچان نیازمند پایش تصویری برای کاهش جرایم است که با توجه به مطرح‌شدن آن در شورای تأمین، به‌ زودی این شهر به تعداد بسیاری دوربین مجهز خواهد شد.

وی ادامه داد: برخورد با اراذل‌ و اوباش و ناامن کنندگان جامعه و فروشندگان سلاح، مهمات و مواد مخدر و سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد و تمامی نیروها آمادگی کامل در این زمینه را دارند تا شاهد شهر ایمن باشیم.

سرهنگ طبسی گفت: پلیس به تنهایی تأمین‌ کننده امنیت نیست و سازمان‌های بسیار در این زمینه دخیل هستند حتی امنیت از خانواده شروع می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.