افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
9

تعداد صندوق‌های بازشماری‌شده انتخابات در قوچان مشخص نشد

  • کد خبر : 1457
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
تعداد صندوق‌های بازشماری‌شده انتخابات در قوچان مشخص نشد
علیرغم اعتراضات چند تن از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قوچان و بازشماری مجدد چند صندوق در این شهرستان فرماندار قوچان تعداد دقیق صندوق‌های بازشماری‌شده را اعلام نکرد و تنها به کلمه "تعدادی صندوق" اکتفا نمود.

به گزارش قوچان خبر؛ امین رضا مرآتی جمع خبرنگاران با اشاره به بازشماری صندوق‌های اخذ رأی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان در شب گذشته افزود: بازشماری آرا بر اساس قانون توسط تیم مشخصی متشکل از اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت انجام می‌گیرد که بنا به تشخیص رئیس هیئت اجرایی نمایندگان اعضای شورای تأمین نیز به‌منظور نظارت در این جلسه حضور داشتند .
وی با اشاره به حضور کاندیداهای معترض در این جلسه بیان کرد: در راستای اطمینان بیشتر مخاطبین قریب به یک ساعت و نیم قبل از بازشماری آرا نشست پرسش و پاسخ بین کاندیداهای معترض و عوامل اجرایی و نظارت انجام گرفت
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان قوچان بابیان اینکه تنها ۷ تن از کاندیداها اعتراض خود را به هیئت اجرایی اعلام کرده بودند ، تصریح کرد: معترضین اولویت‌های خود را نسبت به صندوق‌های مورد اعتراض اعلام کردند که صندوق‌های مشترک بین آن‌ها انتخاب شد و تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به همراه برخی صورت‌جلسات مورد بازبینی و شمارش قرار گرفت.
مرآتی ادامه داد: برخی از کاندیداها به‌صورت دسته‌جمعی اعتراض خود را به هیئت اجرایی ارائه دادند و دو کاندیدا نیز جداگانه درخواست بازشماری آرا داشتند.
وی یادآور شد : در شهرهای باجگیران و شهرکهنه هیچ اعتراضی نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر و شمارش آرا در آن وجود نداشت و تنها در بخش آبکوه یک اعتراض نسبت به بازشماری مجدد کل آرا و در ۳ روستا نیز شکایت کاندیداها از هم واصل‌شده بود.
فرماندار قوچان با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر وجود تخلفات سازمان‌یافته در انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان ، تأکید کرد: صراحتاً وجود هرگونه تخلفات سازمان‌یافته تکذیب می‌شود زیرا قریب به ۱۸ نفر اعضای شعبه اعم از نیروهای اجرایی، نظارت ، بازرسی و انتظامی در شعب اخذ رأی حضور دارند که مانع هرگونه تخلف سازمان‌یافته می‌شود.
مرآتی با یادآوری اینکه انسان‌ها عاری از اشتباه نیستند و امکان دارد اشتباهات سهوی در شمارش آرا صورت گرفته باشد ، گفت: چنانچه نقصی که حاصل اشتباه فردی برخی از عوامل اجرایی باشد در این بررسی‌ها مورد رسیدگی قرارگرفته و در جهت احقاق حق افراد اقدام خواهد شد .
وی بابیان اینکه در بازشماری صندوق‌های اخذ رأی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان تغییری در ترتیب آرا ایجاد نشد ، تصریح کرد: کاندیداها اگر به نتیجه بازشماری اعتراض داشتند می‌توانند به مرجع بالاتر یعنی مراجع استانی اعتراض کنند.
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۵۴ شعبه شهرستان قوچان برگزار شد که در این میان ۸۱ شعبه اخذ رأی وظیفه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان را بر عهده داشت .
در این انتخابات ۸۴ کاندید برای کسب ۷ صندلی شورای شهر قوچان خود را در معرض انتخاب قرار داند. پس از اعلام نتایج انتخابات کاندیداهای معترض می‌تواند ظرف ۲ اعتراضات خود را به‌صورت مکتوب به هیئت اجرائی ارائه دهند تا در صورت نیاز بازشماری صندوق‌های اخذ رأی صورت گیرد .
بر اساس قانون باید ۱۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی مورد بازشماری قرار گیرد که شب گذشته تعدادی نامشخص از این صندوق‌ها بازشماری‌شده بود اما علیرغم پیگیری‌های خبرنگار قوچان خبر فرماندار این شهرستان از اعلام تعداد صندوق‌های بازشماری‌شده امتناع کرد.
بر اساس شنیده‌های موثق شب گذشته تنها بازشماری بر اساس آرای معترضین انجام‌شده نه کل کاندیدا و با توجه به اینکه اختلاف رأی بین دومین منتخب تا رده دهم لیست کاندیدا تنها ۶۱۲ رأی بوده و حتی تفاوت تنها ۵ رأی در بین برخی از آن‌ها مشاهده می‌شود ، بازشماری مجدد می‌تواند تغییر اساسی در چیدمان لیست منتخبین این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان ایجاد کند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=1457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.