افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6
امام‌جمعه قوچان:

جایگاه زن باید در تمام مراحل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیده شود

  • کد خبر : 4916
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
جایگاه زن باید در تمام مراحل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیده شود
هراتی مطلق گفت: باید از فکر و اندیشه زنان در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران دیده شود و این خواسته امام خمینی(ره) بود که باید جایگاه زن در تمام مراحل انقلاب و نظام مقدس در نظر گرفته شود.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به شخصیت زن در نگاه اسلام، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای همه زن‌های دنیا قرار بگیرد زیرا ایشان یک شخص یا فرد نیست بلکه یک شخصیت و مکتب است.

وی ادامه داد: معنای مکتب بدان معنا بوده که صاحبان آن مکتب به سایر انسان‌ها می‌گویند که اگر در زمره ما قرار بگیرید و اندیشه ما را کسب کنید برای شما طرح و برنامه داریم تا شما به هدف والای خودتان برسید.

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه امروز غرب‌گرایان و غرب گدایان به بهانه واهی به مبارزه با اسلام و انقلاب می‌پردازند و عنوان می‌کنند این انقلاب برای زنان برنامه‌ای ندارند، تصریح کرد: مکتب و اندیشه غرب از زن به‌عنوان یک کالا، عروسک و ابزار استفاده می‌کند در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی و حتی جنسی و بعد از تمام شدن و رسیدن به اهداف خود زن را به زباله‌دان می‌اندازد.

هراتی مطلق تأکید کرد: اسلام و انقلاب اسلامی به زن در جامعه شخصیت و هویت داده و آن را به وزارت، صدارت و حتی وکالت مردم در مجلس می‌رساند و امروز وجود دارند زنانی که با رعایت حجاب اسلامی در عرصه اجتماع حضور و بروز کاملی نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: باید از فکر و اندیشه زنان در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران دیده شود و این خواسته امام خمینی(ره) بود که باید جایگاه زن در تمام مراحل انقلاب و نظام مقدس در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طلیعه چهل و سومین سالگرد پیروزی قرارگرفته است این انقلاب توسط جوانانی تاکنون محفوظ مانده است که در کربلای ۴ و ۵ جان خود را برای این نظام و ملت فدا کردند، گفت: اگر رئیس‌جمهور سفری عزتمندانه به روسیه دارد و رئیس‌جمهور روسیه نیز سلام خود را به رهبر معظم انقلاب می‌رساند در سایه همین رشادت‌ها و مجاهدت‌ها به‌دست‌آمده است.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.