افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

جایگزین کردن مشاغل خانگی برای کاهش اتکا به مراودات مرزی در باجگیران

  • کد خبر : 900
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
جایگزین کردن مشاغل خانگی برای کاهش اتکا به مراودات مرزی در باجگیران
فرماندار قوچان گفت: برای توانمندسازی مردم منطقه مرزی باجگیران به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه مشاغل خانگی و افزایش تولید در روستاها هستیم تا اتکای صِرف به مراودات مرزی وجود نداشته باشد.

به گزارش قوچان خبر؛ فرماندار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازارچه مرزی باجگیران مدت زیادی بوده به‌ویژه از زمان شیوع کرونا به‌طور رسمی از طرف ترکمنستان بسته شد به‌طوری‌که در اوایل مباحث تجاری محدود شد و در حال حاضر نیز مراودات و تردد مرزی به صفر رسیده است.

امین رضا مرآتی با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه، استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی این مرز استراتژیک، گفت: متأسفانه طرف مقابل ابراز علاقه و تمایلی نسبت به بازگشایی این مرز ندارد و پاسخ روشنی نداده است اما پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

وی بابیان این موضوع که برای کاهش اتکا به مراودات مرزی باید به دنبال توانمندسازی مردم منطقه در حوزه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات روستایی بود، تصریح کرد: طرحی با همکاری بنیاد برکت در حال انجام است که تسهیلاتی به روستاییان در این منطقه مرزی اعطا می‌شود تا با راه اندازی مشاغل جایگزین مرتبط و۱ضعیت اقتصادی مردم این منطقه تقویت و اتکایشان به مراودات مرزی که دستخوش تغییر است، کم شود.

فرماندار قوچان بیان کرد: به‌طورقطع این توانمندسازی می‌تواند اگر مرز بازگشایی شود به صادرات محصول نیز کمک کند و اگر همچنان طرف ترکمن به بسته بودن اصرار کند می‌توان اقتصاد و معیشت اهالی را احیا کرد تا دیگر وابستگی صرف به بازارچه و گمرک وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.