افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

جریمه ۳۰۰ هزار تومانی اصناف متخلف در قوچان

  • کد خبر : 2322
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
جریمه ۳۰۰ هزار تومانی اصناف متخلف در قوچان
بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان قوچان؛ به دلیل اینکه مهمترین تخلف اصناف استفاده نکردن از ماسک است از این پس و بر اساس قانون، واحدهای صنفی که از ماسک استفاده نکرده یا به مشتریان فاقد ماسک خدمات ارائه دهند برای بار نخست ۳۰۰ هزار تومان و برای بار دوم ۷۵۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شوند

به گزارش قوچان خبر؛ امین رضا مرآتی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه اجرایی قوچان، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ را امری ضروری و مهم خواند و افزود:‌ ‌این درمانگاه وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به‌ جای این که ببینند چه نیازی داریم در مقابل مصوبات ستاد کرونا مقابله کردند که دادستانی و نیروی انتظامی قوچان به ماجرا ورود کردند و اقلام مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان از این واحد اداری تامین شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی طی یک هفته اخیر در ورودی این شهرستان از مسیر شمال کشور مستقر بود و از ورود هزار و ۷۹۶ خودروی پلاک غیربومی به خراسان رضوی جلوگیری کرد.

فرماندار قوچان گفت: ماموران نیروی انتظامی به‌صورت ۲۴ ساعته در این ورودی مستقر هستند و تاکنون رانندگان ۵۸۱ خودروی غیربومی را به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های ترددی جریمه کرده و به رانندگان ۵۵۵ دستگاه نیز تذکر لسانی داده‌اند.

مرآتی با اشاره به همراهی و همکاری اصناف و بازاریان برای تعطیل کردن مشاغل و کمک به تجهیز بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان افزود: متاسفانه تخلف مشهود در میان برخی از اصناف استفاده نکردن از ماسک بوده که بر اساس قانون از این به بعد واحدهایی که از ماسک استفاده نکنند برای بار اول ۳۰۰ هزار تومان و بار دوم ۷۵۰ هزار تومان به خاطر نقض قانون رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریمه می‌شوند.

فرماندار قوچان بابیان این که از فردا یکشنبه فعالیت بانک‌ها و ادارات به روال عادی برمی‌گردد گفت: مدیران بانک‌های این شهرستان باید نسبت به‌نوبت دهی و رعایت فاصله‌گذاری در فضای بانک اقدام کنند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به مهر و موم شدن خواهد شد.

مرآتی با اشاره به این که کشور در شرایط سخت و بحرانی به سر می‌برد گفت: تفاوت شیوع کرونا با بحرانی همچون سیل و زلزله در این است که در آن شرایط فقط یک منطقه درگیر بحران شده و می‌توان از توان بقیه مناطق برای حل مشکل استفاده کرد اما در شرایط فعلی همه کشور درگیر این بحران است و نمی‌توان از استان‌های دیگر کمک گرفت.

وی تاکید کرد: امروز با یک تهاجم بسیار خطرناک و شکننده مواجه هستیم و ویروس به‌جای عقب‌نشینی روزبه‌روز رفتارش هوشمندانه تر شده و پیشرفت می‌کند.

رییس ستاد کرونا در شهرستان قوچان با اشاره به مرتفع شدن بخش عمده نیازهای این شهرستان در حوزه تجهیزات درمانی گفت: علاوه بر کمک حدود یک میلیارد تومانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و کمک یک میلیارد تومانی استاندار خراسان رضوی برای این شهرستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز ورود جدی در این زمینه داشته است.

مرآتی افزود: هم‌اکنون می‌توان به ۴۰ بیمار دیگر در زمینه تجهیزات تخصصی و غیرتخصصی در بیمارستان موسی بن جعفر خدمات ارائه داد اما در بحث نیروی انسانی همچنان با کمبود مواجهیم.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.