افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
8
امام‌جمعه قوچان:

حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم این شهر افتخارآمیز است

  • کد خبر : 4872
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم این شهر افتخارآمیز است
امام‌جمعه قوچان گفت: مردم این شهرستان در ۳۰ دی سال ۱۳۵۷ با پشتیبانی از امام خمینی(ره) علیه رژیم ستمشاهی قیام کردند و این قیام، برگی زرین و افتخاری بزرگ در کارنامه مردم و انقلابیون این شهرستان به شمار می‌آید.

به گزارش قوچان خبر؛  حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم قوچان افزود: کمتر قیامی در آن مقطع وجود دارد که در مسجد و به‌صورت خودجوش توسط مردم صورت گرفته باشد و همان جوانان انقلابی که آن روز به صحنه آمدند از انقلاب حفاظت کردند.

وی ادامه داد:باید خطی که امام خمینی(ره) در سال ۵۷ این انقلاب را به پیروزی رساند امروز نیز ادامه پیدا کند و شهرستان قوچان سهم بسزایی در انقلاب اسلامی ایران دارد و با ۲ واقعه مهم در ایام مبارزه‌ علیه رژیم ستم‌شاهی افتخارآفرینی‌هایی را داشته است.

امام‌جمعه قوچان بیان کردگفت: پیش از حماسه ۳۰ دی ۵۷ تشییع مرحوم کافی در قوچان تبدیل به تظاهرات ضد رژیم شد و مردم برای دومین بار در اوج اختناق و خفقان حاکم بر جامعه به میدان آمده و ۲ شهید تقدیم انقلاب کردند.

هراتی ۳۰ دی‌ماه را سندی فرهنگی برای آیندگان دانست و افزود: باید اسناد تاریخی و مبارزاتی مردم قوچان به‌صورت کامل جمع‌آوری شود و جایگاه این شهرستان در زمان انقلاب به نسل آینده توسط راویان اصلی انقلاب منتقل شود.

وی یادآور شد: مردم قوچان در ۳۰ دی ۵۷ زمانی قیام کردند که ساواک شمال شرق کشور در این شهر مستقر بود و شرایط خفقان و رعب و وحشتی را به وجود آورده بود اما انقلابیون قوچانی طومار حکومت شاهنشاهی را در هم پیچیدند و خودفروختگان تکلیف خود را دانستند.

امام‌جمعه قوچان با بیان این که این شهرستان، هزار و ۶۰ شهید را تقدیم این انقلاب اسلامی کرده است گفت: مردم قوچان در همه مراحل انقلاب همچون انتخابات، راهپیمایی‌ها، محکومیت فتنه ۸۸ و میثاق امت با ولایت درصحنه حضور داشتند و پشتیبان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.

مردم شهرستان قوچان در ۳۰ دی‌ ماه ۱۳۵۷ علیه ظلم‌ رژیم ستمشاهی قیام کرده و با تحصن در مسجد عوضیه اعتراض خود را نشان دادند که این اعتراض‌های منجر به شهادت ۲ مبارز انقلابی شهیدان محمدحسین کریمی و علی غلامیان شد.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.