افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6
خطیب جمعه قوچان:

خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند باشد / جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است

  • کد خبر : 4000
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند باشد / جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است
هراتی مطلق گفت: خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند بوده و تنها دانشگاه‌ها به دنبال مدرک‌گرایی صرف نباشند.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: امروز وظیفه دانشگاه و اساتید سخت است زیرا باید خروجی دانشگاه خلق شدن یک دانشجوی عالم و دانشمند باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه نباید به یک مرکز چاپ مدرک تبدیل شود، گفت: عدالت‌خواهی یکی از آرمان‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب برای دانشجو است یعنی دانشجویان باید گفتمان عدالت‌خواهی و مطالبه گری بر اساس عدالت را داشته باشند و درباره مسائل مختلف علمی و سیاسی و حتی مسائل روز با یکدیگر به گفتگو و مباحثه بنشینند.

خطیب جمعه قوچان تأکید کرد: مسئولین دانشگاه‌ها باید به این فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره دانشجو توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجو را بر اساس این آرمان‌ها تربیت کنند.

هراتی مطلق با اشاره به تأکیدات متعدد مقام معظم رهبری درزمینهٔ وحدت و انسجام میان مردم، مسؤولین و اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: تلاش و کوشش برای جامعه در سایه اتحاد مثمر ثمر خواهد بود و در مقابل تفرقه یک سم مهلک برای اجتماع محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در شهرستان قوچان نیز به‌عنوان جامعه‌ای در مقیاس کوچک نسبت به کشور باید میان مسؤولین، مردم و جناح‌های سیاسی وحدت و اتحاد وجود داشته باشد، تصریح کرد: وحدت تنها به زبان نبوده بلکه وحدت این است اگر منافع شخصی یک فرد پایمال می‌شود به خاطر وحدت حرفی از آن به میان نیاورد تا آرامش جامعه از بین نرود.

امام‌جمعه قوچان یادآور شد: نباید برای رسیدن به هدف شخصی خود جو روانی جامعه به‌هم‌ریخته شود بلکه گاهی باید از سلیقه شخصی خود صرف‌نظر کرده تا این انسجام حفظ شده و پایدار بماند.

وی با یادآوری اینکه امروز کشور در شرایط تحریم ظالمانه دشمن قرار داشته و حتی برخی داروهای مرود نیاز بیماران نیز تحریم شده‌اند، بیان کرد: باید در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کرده و سختی را تحمل کرد البته نه به اندازه ای که مردم زیر این فشارها تحمل خود را از دست داده و دشمن نیز خوشحال شود.

هراتی مطلق ادامه داد: طی هشت سال جنگ تحمیلی ملت با هر امکاناتی که در اختیار داشت پا به میدان گذاشته و با تحمل سختی ها و پشتیبانی از رزمندگان یک شکوه و عظمت را برای حال جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند پس امروز نیز برای رسیدن به اوج باید علاوه بر تحمل سختی‌ها، مسؤولین نیز به وظایف ذاتی خود و تلاش برای رفع مشکلات عمل کنند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.