افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1

خطای انسانی گونه‌های کمیاب گیاهی منطقه حفاظت شده قرچغه را نابود کرد

  • کد خبر : 7545
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
خطای انسانی گونه‌های کمیاب گیاهی منطقه حفاظت شده قرچغه را نابود کرد
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان گفت: ١٢ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده قرچغه بخش مرزی باجگیران و گونه‌های کمیابی همچون درختان اُرس به دلیل خطای انسانی در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر» به نقل از «خبرگزاری فارس»، حسین اصلاحی اظهار کرد: حوالی ظهر پنجشنبه ٢٢ شهریورماه همیاران محیط‌زیست و روستاییان بخش مرزی باجگیران اعلام حریق در منطقه حفاظت شده قرچغه داشتند که بلافاصله با هماهنگی مدیریت بحران، نیروها به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور بیش از ١٠٠ نفر از نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان‌های قوچان، فاروج و شیروان، هنگ مرزی، شهرداری باجگیران و… در این حادثه، گفت: بیش از رسیدن عوامل به نقطه شروع آتش‌سوزی، مردم منطقه و اهالی روستاها و حتی گردشگران نقش اساسی در مهارکردن آتش ایفا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با تأکید بر اینکه عامل انسانی علت بروز آتش بوده و شدت وزش باد در اوایل، کار را برای اطفا سخت کرد، افزود: متأسفانه در این حادثه حدود ١٢ هکتار از مراتع این منطقه حفاظت شده در آتش سوخت که گونه‌های کمیاب گیاهی همچون زرشک کوهی، درختان اُرس و گونه‌های مهم بالشتکی نیز در این میان از بین رفتند.

اصلاحی یادآور شد: حدود ٧ ساعت اطفای حریق طول کشید و هم‌اکنون نیز محیط‌بانان در منطقه مستقر هستند تا از بروز آتش مجدد جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.