افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

روحانیون «صداقت در قلم» و صداقت در لهجه» را حفظ کنند

  • کد خبر : 5886
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
روحانیون «صداقت در قلم» و صداقت در لهجه» را حفظ کنند
رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان گفت: آقانجفی قوچانی به‌عنوان یک عالم و سالک الی الله دارای قلم صدق و صداقت در لهجه بود که روحانیون و طلبه‌ها باید این صفات را حفظ کنند.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سید محمدحسن نجفی مشهور به آقانجفی قوچانی اظهار کرد: توحید عملی سخت‌تر از توحید نظری بوده و آقانجفی قوچانی به این درجه رسید و در ردیف علمای ربانی و سالکان الی الله قرار داشت. کتب سیاحت غرب و شرق از مشهورترین نوشته‌های این شخصیت بزرگ است که بیانی در سیر اخروی و دنیوی دارد و مقام معظم رهبری هم به مطالعه این کتب توصیه دارند.

وی افزود: آنچه در این دو کتاب مشهود بوده این است که آقانجفی قوچانی قلم صدق داشت یعنی با قلم صداقت و راست‌گویی آنچه بود را به رشته تحریر درآورد. شاید برخی بگویند اصطلاح‌های بکار رفته در شأن علما نیست اما آقانجفی می‌خواست با راست‌گویی مطالب را بیان کند.

حجت الاسلام هراتی مطلق صدق الحدیث و صداقت در لهجه را دو ویژگی بارز و مهم آقانجفی قوچانی دانست که روحانیون و طلبه‌ها باید آن را حفظ کنند و تأکید کرد: نباید این عالم عامل و تأثیرگذار دسته کم گرفته شود و در راستای معرفی وی کارهای فرهنگی انجام شود و غبار غربت را زدود.

طلبه‌ها آقانجفی قوچانی را الگو قرار دهند

احمد محمدیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان هم در این مراسم گفت: علما پرچم‌داران هدایت هستند تا کسی به گرداب ظلمت، تاریکی و جهالت گرفتار نشود و آقانجفی قوچانی یکی از این پرچم‌داران به شمار می‌آید.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره آقانجفی قوچانی که این شخصیت را بسیار ممتاز و یک انسان معنوی می‌دانند و به طلبه‌ها مبنی بر الگو گیری از عالم ربانی تأکید می‌کنند، گفت: آقانجفی قوچانی فردی فقیه درزمان خود به شمار رفته و راهنمایی برای مردم بود و با کسب علم و دانش و پیشرفت، در ۳۰ سالگی به مقام اجتهاد رسید.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.