افزونه جلالی را نصب کنید. 20 ربيع ثاني 1446
7

سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در قوچان آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 3948
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در قوچان آغاز به کار کرد
مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در جوار گلزار شهدای گمنام قوچان برگزار شد

به گزارش قوچان خبر؛ دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در این مراسم گفت: حضور در کنار قبور مطهر شهدا مؤید آن است که با آن‌ها عهد ببندیم تا به عنوان سفیر فرهنگی به رشد، توسعه، تکامل و بالندگی جامعه کمک کنیم.

«رضا افشاری» افزود: این استان در حوزه فرهنگ و هنر، بزرگان و نام‌آوران زیادی را معرفی کرده است. حوزه نمایش هم دارای پیشکسوتان فراوانی بوده و این دوره از جشنواره تئاتر خراسان رضوی با همین سابقه و پیشینه آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: برای مرحله مقدماتی ۳۵ اثر از شهرستان‌ها و گروه‌های مختلف به جشنواره ارسال شد که با توجه به شرایط کرونایی حاکم در کشور و مقایسه با دیگر استان‌ها، شرایط خراسان رضوی بهتر است و نشان از فعالیت بالا در این حوزه دارد.

افشاری با بیان اینکه طی بازبینی‌های انجام شده در مرحله مقدماتی، ۱۵ اثر انتخاب و به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا گروه‌های منتخب در شهرهای خود برای مردم و هنرمندان به اجرا می‌پردازند و داوران طی سفر به این شهرستان‌ها ارزیابی خود را از آثار انجام می‌دهند.

مردمی بودن آثار هنری موجب ماندگاری آن می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: هنری می‌تواند ماندگار باشد که مروج و تبیین‌گر ارزش‌ها و اصول ملی و دینی باشد. هنری که دغدغه‌ها، نیازها و ارزش‌های مردم در آن وجود داشته باشد ماندگار خواهد بود.

«محمد حسین زاده» افزود: هنر در هر قالبی از عرصه‌های هنری خلق شود به شرطی ماندگار خواهد بود که حامی آن مردم باشند. اگر مردم طی سال‌ها با کتابی، تابلوی نقاشی یا یک فیلم و نمایش حس گرفته‌اند نشان از آن دارد که هنر از جنس مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه هنر باید وفادار به اصول و ارزش‌های مردم باشد، بیان کرد: نمایش به دلیل ذات و پتانسیلی که دارد می‌تواند اثرگذار و اثربخش باشد و امیداست نمایشنامه نویسان و تمام فعالان این حوزه آثاری مردمی خلق کنند.

رکن اصلی در هنر به ویژه نمایش و موسیقی اجتماع است

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم با بیان اینکه رکن اصلی هر هنری به ویژه موسیقی و نمایش، اجتماع است، گفت: یکی از اصلی‌ترین رویکردها در برگزاری جشنواره در سطح شهرستان‌ها این است که چراغ اجتماع‌های هنری به ویژه نمایش پس از دو سال روشن شود.

جواد روشندل بیان کرد: برگزاری این دوره از جشنواره موجب می‌شود مردم هر شهرستان ماحصل فعالیت هنرمندان خود را دیده و از مرکزگرایی در مشهد عبور کنیم و توجه به شهرها به همراه تبادل اندیشه افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.