افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6
مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان مطرح کرد

شناسایی ۷۰۰ بیمار کرونایی جدید در قوچان/ ۹۰۰۰ بیمار بهبود یافتند

  • کد خبر : 2366
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
شناسایی ۷۰۰ بیمار کرونایی جدید در قوچان/ ۹۰۰۰ بیمار بهبود یافتند
فتحی مقدم تعداد بیماران شناسایی‌شده در هفته جاری در قوچان را 700 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 126 بیمار بستری در بیمارستان موسی بن جعفر قوچان پذیرش‌شده‌اند و 13 بیمار در انتظار خالی شدن تخت به‌منظور بستری شدن هستند

به گزارش قوچان خبر؛ فرشید فتحی مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۵۳۸ شهروند قوچانی به کرونا مبتلا شدند که ۹ هزار و ۱۲۵ نفر از آن‌ها بهبود یافتند.

وی تعداد بیماران شناسایی‌شده در هفته جاری برای این شهرستان را ۷۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۱۲۶ بیمار در بیمارستان موسی بن جعفر قوچان بستری هستند که تست ۶۵ نفر آن‌ها تاکنون مثبت اعلام‌شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان اینکه ۱۳ بیمار در اورژانس این بیمارستان در انتظار خالی شدن تخت برای بستری شدن هستند گفت: متأسفانه از تعداد بیماران بستری کرونا در این بیمارستان حال ۱۳ نفر وخیم بوده و ۹ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی از تجهیز یک بخش دیگر برای اختصاص به بیماران کرونایی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۲ تخت به همراه تجهیزات موردنیاز در این بخش آماده‌شده و آمادگی افزایش تا ۴۰ تخت وجود دارد اما اساسی‌ترین معضل حال حاضر این بیمارستان کمبود نیرو در حوزه‌های پرستاری ، بهیاری و خدمات است.

فتحی مقدم یادآور شد : در هفته اخیر از یک هزار و ۱۳۱ مراجعه‌کننده به مرکز منتخب کووید ۱۹ این شهرستان تست سریع و پی.سی.آر گرفته‌شده است که تاکنون جواب تست ۳۶۸ شهروند قوچانی مثبت اعلام‌شده است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب رعایت پروتکل‌ها نسبت به گذشته گفت: وضعیت کنونی خوب نبوده و همچنان عدم استفاده از ماسک و تجمعات در نانوایی‌ها دیده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان تأکید کرد: در حال حاضر فعالیت ۷ گروه شغلی در اصناف ممنوع بوده اما متأسفانه شاهد فعالیت تمامی گروه‌های شغلی در سطح شهرستان هستیم و آنچنان که باید ، با متخلفین برخوردی صورت نمی‌گیرد.

فتحی مقدم ادامه داد:‌ در حال حاضر در وضعیت بد به‌صورت ثابت قرار داریم و تا روزهای آینده نمی‌توان گفت که چه وضعیتی پیش رو بوده و امکان کاهش و یا افزایش بیماران کرونایی طی روزهای گذشته وجود دارد که بر اساس آن می‌توان گفت که وضعیت وخیم بوده و یا بهتر شده است.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.