افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

قانون‌گریزی ورزش و جوانان در انتخاب رئیس یک هیأت ورزشی در قوچان

  • کد خبر : 5995
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
قانون‌گریزی ورزش و جوانان در انتخاب رئیس یک هیأت ورزشی در قوچان
رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان به بهانه تبریک روز شوراها جمعی از فعالان و ورزشکاران هیأت کاراته این شهرستان را در محل شورای اسلامی شهر قوچان جمع کرده و بدون انجام تشریفات قانونی اقدام به معرفی فردی غیربومی به‌عنوان رئیس هیأت کاراته این شهرستان می‌کند.

به گزارش قوچان خبر؛ بر اساس قانون انتخاب رؤسای هیأت‌های ورزشی در شهرستان‌ها، فردی با پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان باید به‌عنوان گزینه هیأت ورزشی به استان معرفی شده و پس از به تصویب رسیدن در هیأت استان، با حکم رئیس آن هیأت ورزشی در سطح استان، به‌عنوان رئیس یا سرپرست شهرستان مشغول به فعالیت شود.

اما رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان روز گذشته در اقدامی غیرمتعارف، جمعی از ورزشکاران هیأت کاراته این شهرستان را به بهانه تبریک روز شوراها در سالن شورای شهر قوچان دورهم جمع می‌کند و بدون انجام تشریفات قانونی و حتی حضور سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی، یک فرد غیربومی مقیم مشهد را به‌عنوان رئیس هیأت کاراته این شهرستان معرفی می‌کند.

این اقدام رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان سبب موضع‌گیری سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی شد. هادی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده در انتخاب رئیس هیأت کاراته این شهرستان اظهار کرد: قوچان به‌عنوان یکی از قطب‌های کاراته این استان از دیرباز مطرح بوده است و چند سالی به دلایل مختلف این رشته ورزشی دچار غفلت می‌شود که رئیس هیأت کاراته فعلی این شهرستان توانسته است این رشته ورزشی را دوباره احیا کند.

وی بابیان این که قوچان با عملکرد مناسب در دوره‌های گذشته به‌عنوان یکی از هیأت‌های برتر خراسان رضوی مطرح است و در بخش بانوان و مردان و رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان جزء ۳ تیم برتر استانی در مسابقات می‌درخشد، گفت: در دوره‌ای که اسماعیل حاجی‌آبادی رئیس هیأت کاراته خراسان رضوی بود به شهرستان‌ها بهاداده شد تا استعدادهای خود را بیشتر بروز دهند و همین امر نیز باعث شد مسئول کمیته شهرستان‌ها و یک بازرس از میان شهرستان‌ها انتخاب شود که قرعه بازرس هیأت کاراته خراسان رضوی نصیب قوچان شد.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی بیان کرد: پس از برگزاری مجمع کاراته استان در فروردین‌ماه سال جاری و انتخاب سرپرست جدید این هیأت با رأی‌گیری از اعضا، رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان درخواست تغییر رئیس هیأت کاراته این شهرستان را اعلام می‌کند که استان نیز به دنبال بیان علت و دلایل این تغییر می‌رود زیرا کسی با جابجایی و تغییر مخالف نبوده اما باید دلایل این مسئله محرز شود.

امیری تأکید کرد: اگر رئیس هیأت شهرستان دارای مشکلات یا تخلف‌هایی بوده باید مورد بررسی قرار گیرد و فرد جایگزین نیز به‌صورت کتبی معرفی تا موضوع در هیأت رئیسه استان طرح‌شده و پس از انجام روال قانونی حکم برای فرد جدید صادر شود اما این روال توسط شهرستان قوچان انجام‌نشده است و با حاشیه‌سازی فرد دیگری را با حکم شهرستانی برای تصدی ریاست هیأت کاراته این شهرستان معرفی می‌کنند.

وی بابیان این مطلب که در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی هیأت‌های کاراته به‌صورت فعال و نیمه فعال مشغول هستند، تصریح کرد: متأسفانه حاشیه‌های ورزشی در قوچان طی ۲ سال اخیر افزایش چشمگیری پیداکرده که شاید عمده دلیل آن عدم شناخت نسبت به حوزه ورزش یا مسائل دیگر است.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی  با اشاره به اینکه رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان بدون هماهنگی با استان و در محیط شورای اسلامی شهر اقدام به معارفه رئیس جدید هیأت کاراته این شهرستان می‌کند، افزود: متأسفانه اعضای شورای شهر هم از این اقدام متعجب شده و به‌نوعی این کار را سوءاستفاده از جایگاه قانونی شورا قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: فرد جدید معرفی‌شده توسط اداره ورزش و جوانان قوچان برای هیأت کاراته این شهرستان مقیم مشهد بوده که این مسئله نیز خلاف قانون است زیرا باید بر اساس قانون رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها مقیم محل فعالیت باشند و نمی‌توان مقررات را دور زد.

امیری با تأکید بر اینکه حکم صادرشده توسط رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان هم خلاف قانون بوده و باطل است، گفت: این موضوع قطعاً از طریق مراجع قانونی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیگیری خواهد شد زیرا حکم سرپرستی یا ریاست یک هیأت ورزشی باید توسط رئیس هیأت استانی یا در صورت اختلاف‌نظر میان هیأت استان و اداره ورزش و جوانان، توسط مدیرکل ورزش و جوانان صادر شود.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی بابیان اینکه کسی مخالف تغییر و تحول نبوده و باید تعامل دوطرفه با رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها برقرار شود اما نباید قانون را هم زیر سؤال برد، گفت: قانون مداری و اخلاق‌مداری دو اصل مهم در حوزه ورزش است اما باندبازی و سنگ‌اندازی به همراه دور زدن قانون باعث حاشیه‌سازی در ورزش می‌شود که به‌طورجدی باید با این مسائل برخورد کرد.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.