افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6

قوه قضائیه با مظاهر فساد همچون سگ گردانی در جامعه برخورد کند

  • کد خبر : 6285
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
قوه قضائیه با مظاهر فساد همچون سگ گردانی در جامعه برخورد کند
هراتی مطلق گفت: یکی از مظاهر فساد در جامعه سگ گردانی است که قوه قضائیه باید با این ناهنجاری‌ها برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه اظهار کرد: مبارزه قاطع با فساد، پیشگیری از وقوع جرم، گسترش عدالت و احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و اهتمام جدی به مأموریت‌های محوله گوشه‌ای از این انتظارها است.

وی بابیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید مبارزه با فساد در اعلا درجه وظایف و فعالیت‌های مسئولین قرار گیرد و هر سه قوه مبارزه با فساد را انجام دهند، گفت: طی چند سال اخیر مبارزه با فساد در قوه قضاییه شروع‌شده و جلوی مفسدین در گردنه‌های حساس گرفته می‌شود که این جای امیدواری دارد اما باید پیش از پیش ادامه یابد.

امام‌جمعه قوچان با تأکید بر اینکه اگر فساد در جامعه‌ای نهادینه شود دیگر نمی‌توان کاری کرد، بیان کرد: گاهی بستر فراهم‌شده و افراد حواشی امن برای خود فرض می‌کنند و در آن دست به جرم می‌زنند از خرده‌فروشی مواد مخدر تا اختلاس‌های کلان که باید زمینه فساد را از بین برد.

هراتی مطلق یادآور شد: یکی از مظاهر فساد در جامعه مسئله بدحجابی است که بسیاری از دغدغه مندان این نظام و انقلاب، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، رزمندگان و… درخواست برخورد جدی با آن را دارند.

وی سگ گردانی را یکی دیگر از مظاهر فساد در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای داخل ماشین یا کوچه و خیابان و حتی در مکان‌هایی مثل پارک نشاط و جوار مزار شهدای گمنام اقدام به سگ گردانی می‌کنند که باید قوه قضاییه از وقوع این ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به این موضوع که مردم باجگیران توقع دارند سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران تأثیری برای فضای منطقه داشته باشد، تصریح کرد: محرومیت منطقه باجگیران و رفع آن درگرو بازگشایی مرز بوده اما نباید مرزنشینان و اهالی آن چشم به مرز بدوزند بلکه می‌توانند دنبال کشاورزی و برنامه‌های ابتکاری هم بروند.

وی ادامه داد: البته این موضوع را هم باید مسئولین در نظر بگیرند که اگر بنا بر بازگشایی مرز است مردم باجگیران را در ایجاد بازارچه‌های مرزی در اولویت قرار دهند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=6285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.