افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
7
امام‌جمعه قوچان:

مسؤولین اعتمادسازی میان مردم را درست کنند / متولیان فرهنگی نسبت به سیره‌های فرهنگی بی‌تفاوت شده‌اند

  • کد خبر : 2455
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مسؤولین اعتمادسازی میان مردم را درست کنند / متولیان فرهنگی نسبت به سیره‌های فرهنگی بی‌تفاوت شده‌اند
هراتی مطلق گفت: وقتی مقام معظم رهبری به مسؤولین توصیه می‌کنند که اعتمادسازی باید ترمیم شود تنها مخصوص هیئت دولت و رئیس‌جمهور نیست بلکه مسؤولین قوچان هم از من امام‌جمعه گرفته تا شورای اسلامی شهر و دیگران اعتمادسازی میان مردم را درست کنند.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت با مقام معظم رهبری و توصیه‌های معظم له به مسئولان، اظهار کرد: یکی از نکات اعتمادسازی میان مردم است و این شاید برای اولین بار باشد که رهبر معظم انقلاب چنین سفارشی را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: وقتی مردم ببینند دولت‌مردان در شادی‌های آنان شاد و در غم‌هایشان غمگین هستند می‌توانند ۸ سال دفاع مقدس را خلق کنند و فرزندان خود را درراه این نظام و انقلاب اسلامی فدا نمایند اما اگر مسئولین حقوق نجومی گرفته و اختلاس کلان انجام دهند قطعاً اعتماد خود را از دست می‌دهند و امکان دارد هرج‌ومرج به وجود آید.

خطیب جمعه قوچان با یادآوری این مطلب که وقتی رهبری می فرمانید اعتمادسازی باید ترمیم شود یعنی جایی این اعتماد خراب‌شده است، گفت: مسؤولین شهرستان قوچان فکر نکنند این تذکرات و مسائلی مورداشاره مقام معظم رهبری تنها برای رئیس‌جمهور و هیئت دولت است بلکه از من امام‌جمعه تا اعضای شورا و دیگران باید اعتماد مردم را درست کنند.

هراتی مطلق یکی دیگر از نکات موردتوجه مقام معظم رهبری را مسئله هویت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل بی‌هویتی در حوزه فرهنگ بی‌تفاوتی مسؤولین است، اگر یک فرهنگ و سیره خوب فرهنگی در منطقه‌ای حاکم بوده ولی خاموش شده است مسؤولین فرهنگی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی متأسفانه نسبت به سیره‌های فرهنگی بی‌تفاوت شده‌اند، بیان کرد: مردم نیز نسبت به این مسئله بی‌تفاوت‌اند، اگر یک فرهنگ اسلامی و دینی در منطقه‌ای نهادینه‌شده نباید نسبت به کنم رنگ شدن آن بی‌تفاوت بود بلکه باید به دین و مذهب و فرهنگی بومی منطقه‌ای دغدغه مند عمل کرد.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.