افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
7

ممانعت از چرای بیش از پنج هزار راس دام سبک غیرمجاز در مراتع قوچان

  • کد خبر : 2488
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
ممانعت از چرای بیش از پنج هزار راس دام سبک غیرمجاز در مراتع قوچان
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: از ابتدای امسال در راستای کنترل مدیریت چرا از ورود پنج هزار و ۵۱۰ راس دام سبک غیرمجاز به مراتع این شهرستان جلوگیری به‌ عمل‌ آمده است.

به گزارش قوچان خبر؛ امیر زمانی مقدم افزود: یکی از اقدامات مهم و اساسی در مراتع، مدیریت و کنترل دام و دامدار در مراتع است که تاکنون برای ۲۲ دامدار متخلف در این زمینه پرونده تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: هرساله در زمان فصل چرای دام و کوچ دام‌ها به مراتع، به‌منظور کنترل زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز در مراتع، نیروهای حفاظتی و یگان حفاظت در مراتع حضور یافته و نسبت به مدیریت و کنترل پروانه چرای دام بهره‌برداران اقدام می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان با اشاره به این مطلب که قطع درختان باغی مستلزم دریافت مجوز قطع از جهاد کشاورزی شهرستان است گفت: حمل‌ و نقل این چوب‌ها فقط با اخذ مجوز لازم از سوی منابع طبیعی امکان‌پذیر است و تمامی محموله‌های فاقد مجوز حمل، با رعایت موازین قانونی توقیف و به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده می‌شود.

زمانی افزود: سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب آلات در راستای حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از قاچاق چوب در خراسان رضوی مستقر شده است که با استقرار این سامانه تنها مرجع ثبت اطلاعات و صدور مجوزهای مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات، این سامانه است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۳ فقره پروانه حمل چوب آلات به میزان ۳۳۶ تن در سطح شهرستان صادر شده است.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.