افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
4
امام‌جمعه قوچان مطرح کرد؛

مهم‌ترین عامل بدحجابی و بی‌حجابی غرب‌زدگی و تأثیرپذیری از غرب است

  • کد خبر : 1648
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مهم‌ترین عامل بدحجابی و بی‌حجابی غرب‌زدگی و تأثیرپذیری از غرب است
هراتی مطلق گفت: جامعه شناسان 15 عامل را برای بدحجابی و بی‌حجابی معرفی می‌کنند که اولین و مهم‌ترین آن غرب‌زدگی و تأثیرپذیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی درزمینه مد و لباس است.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق؛ امام‌جمعه قوچان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار کرد: جامعه شناسان ۱۵ عامل را برای بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه بیان می‌کنند که اولین و مهم‌ترین آن غرب‌زدگی است.

وی بابیان اینکه انسان‌ها زود تأثیر می‌پذیرند اما کمتر مؤثر هستند، گفت: وقتی از شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی که ترویج‌دهنده مد و لباس هستند تأثیرپذیری صورت می‌گیرد دیگر از فرهنگ اسلامی و دینی غفلت می‌شود.

خطیب جمعه قوچان ضعف اعتقادی و ایمانی را دومین عامل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که دارای پوشش نامناسب هستند کمترین اطلاعات اعتقادی و ایمانی را دارند و این مسئله را می‌توان به‌راحتی در یک گفتگوی ساده با آنان دریافت.

هراتی مطلق ادامه داد: لجاجت و عناد و ضعف شخصیت نیز دو عامل دیگر در مسئله بدحجابی و بی‌حجابی است و این تنها مخصوص خانم‌ها نبوده بلکه مردان نیز باید درزمینه پوشش و رعایت عفاف و حجاب دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به راه درمان این معضل از بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: باید ذهن زن یا دختر جوان را بااهمیت حجاب آشنا کرد و آن را به یک گفتمان فرهنگی در جامعه تبدیل نمود زیرا با بگیروببند نمی‌توان بدحجابی را درست کرد بلکه باید یک فرهنگ تحول‌آفرین در جامعه ایجاد کرده تا بدحجابی و بی‌حجابی از بین برود.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: متولیان فرهنگی، روحانیون و نهادهای مختلف فعال در حوزه فرهنگ باید در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند و با گفتمان سازی این مسئله را در جامعه پیاده نمایند.

وی با اشاره به خاموشی‌های کلافه کننده هفته اخیر در این شهرستان و وارد شدن ضررهای فراوان به مردم به‌ویژه کسبه و بازاریان، تصریح کرد: مسئولین باید در این زمینه تدبیر کنند و وقتی جدول خاموشی را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کنند حداقل طبق همان عمل نمایند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

هراتی مطلق یادآور شد: البته امروز کشور با بحران خشک‌سالی و کم‌آبی روبرو بوده و مردم نیز باید رعایت مصرف برق به‌ویژه در پیک مصرف را داشته باشند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=1648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.