افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6

نمایش آثار هنری #هنرمند_قوچانی در #نمایشگاه_تجسمی_مهر_محمد(ص) نگارخانه گلستان

  • کد خبر : 3237
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
نمایش آثار هنری #هنرمند_قوچانی در #نمایشگاه_تجسمی_مهر_محمد(ص) نگارخانه گلستان
نمایش آثار زیبای " #دارا_افشار_قوچانی " #استاد و #هنرمند_نقاش، #نویسنده، #پژوهشگر و #فعال_عرصه_مدولباس_کشور و #فرزند_قوچان در نمایشگاه تجسمی مهر محمد (ص) از 30 مهر لغایت 11 آبان ماه در تهران و در نگارخانه گلستان برپاست.

به گزارش قوچان خبر؛ نمایش آثار زیبای ” #دارا_افشار_قوچانی ” #استاد و #هنرمند_نقاش، #نویسنده، #پژوهشگر و #فعال_عرصه_مدولباس_کشور و #فرزند_قوچان در نمایشگاه تجسمی مهر محمد (ص) از ۳۰ مهر لغایت ۱۱ آبان ماه در تهران و در نگارخانه گلستان برپاست.

🔺دارا افشار قوچانی متولد ۱۳۳۸ شهر قوچان یکی از هنرمندان نقاش درباره فعالیت‌های هنری خود میگوید: خاطرات دوران دبستان من از حدود سال‌های سوم دبستان به بعد سرشار از لذت نقاشی و فعالیت‌های هنری است. مخصوصا دوران دبیرستان را اساتید برجسته امروز روزگار ما همچون #دکتر_محمد_مهدی_هراتی و #دکتر_محمد_معمارزاده که در زمان نوجوانی من اولین سرچشمه لذت طراحی و نقاشی و جستجوی خویش را بر جانم هموار کردند.

#قوچان_مهد_تمدن_وهنر
#اساتید_مفاخر_وهنرمندان_بزرگ_قوچانی
#پتانسیلهای_فراموش_شده_قوچان

دارا افشار قوچانی متولد ۱۳۳۸ شهر قوچان یکی از هنرمندان نقاش حاضر در این نمایشگاه درباره فعالیت‌های هنری خود گفت:خاطرات دوران دبستان من از حدود سال‌های سوم دبستان به بعد سرشار از لذت نقاشی و فعالیت‌های هنری است. مخصوصا دوران دبیرستان را اساتید برجسته امروز روزگار ما همچون آقای دکتر محمدمهدی هراتی و آقای دکتر محمد معمارزاده که در زمان نوجوانی من اولین سرچشمه لذت طراحی و نقاشی و جستجوی خویش را بر جانم هموار کردند.
وی درباره انگیزه فعالیت‌های هنری خود گفت: به یاد ندارم که بدون فعالیت هنری زیسته باشم از دوران کودکی تا زمان قبل از ازدواج، و تا امروز مخصوصا دوران زندگی مشترک بنده سرشار از تجربیات، تحصیل، آموزش و برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه داخلی و خارجی بوده و به شکرانه حق تعالی هنوز هم چنین بوده و انشالله که چنین باشد.
این هنرمند عرصه نقاشی درباره خلق آثار هنری خود گفت: من و همسرم خانم دکتر محبوبه الهی هر دو در کنار هم خالق ایده‌ها و افکار و آرزوهای خویش بوده و هستیم. با توجه به ظرفیت طولانی تجربی و اشتیاق و وافر فیمابین ما و زندگی و وظایف آموزشی و مشارکت‌های گوناگون اجتماعی که منبعث از تجربیات پژوهشی تجربی و آموزشی هنری ماست، تمامِ وقت و هزینه‌های مادی و معنوی ما را به خود اختصاص داده و به طور جامع در این ۵۵ سال عمر هنری شخصی و مشترک که در دنیای هنر گذشت. مخاطبان من و همسرم طرز تلقی و تفکر ما را پذیرفته‌اند و ما با ایمان و باوری که در حوزه تجربی و اختصاصی خود داشته و داریم دیدگاه و نظرگاه ما را به عنوان یک الگو و روش و منش هنری قبول داشته و دارند و استقبال می‌کنند و این نشانه تاثیرگذاری ما بر مخاطبین است.
افشار در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهارداشت: مانند اکثر هنرمندان این آب و خاک تلاطم‌ها و ناملایم‌ها را تا پوست و استخوان حس می‌کنیم. اما زندگی را در هنر و هنر را در زندگی با همه فراز و نشیب‌هایش در زندگی خویش جاری می‌بینیم و این امید ناشی از توجه حضرت حق است. که ما را در همه مشکلات حفظ کرده و هنوز سرچشمه‌های امید به آینده را در وجودمان زنده و جاری می‌سازد. با اینکه مبلمان اجتماعی و گفتمان هنری در فضای عمومی و اختصاصی ما کم رنگ شده و رابطه آفرینش گری با تجارت و هنر ناهموار و پیمایش آن سخت شده است. اما ما هنرمندان بهترین و عالیترین استعدادمان قلم زدن و قدم زدن در وادی هنر است. و به جز این خلاقیت‌ها و آفرینش‌ها به چیزی دیگرو موضوع دیگری خارج از آن نماینده نمی اندیشیم. هنر در درون ماست و ما برآنیم همچون همه زمان‌ها.
نمایشگاه آثار تجسمی «مهر محمد(ص)»‌ جمعه ۳۰ مهر با حضور هنرمندان، اساتید و مدرسان حوزه هنرهای تجسمی در نگارخانه گلستان افتتاح و تا یازدهم آبان برپاست.
لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.