افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5
امام‌جمعه قوچان:

ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از شاخصه‌های اصلی بسیج است

  • کد خبر : 3711
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از شاخصه‌های اصلی بسیج است
هراتی مطلق گفت: ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از شاخصه‌های اصلی بسیج محسوب می‌شود و این در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب دیده می‌شود که بسیجیان پیش‌قدم عمل به دستورات فرمانده کل قوا بوده‌اند.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر اظهار کرد: بسیج در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان الگو در منطقه موردتوجه بوده و در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن‌های داخلی و خارجی از همین الگوها بهره‌برداری کرده‌اند.

وی افزود: گاهی کارها روی زمین می‌ماند و وقتی یک گروه بسیجی وارد کار می‌شوند آن کار را به اتمام می‌رسانند .

خطیب جمعه قوچان بسیج را دارای ۳ خصلت خواند که وجه تمایز آن با سایر نهادها ، دستگاه‌ها و گروه‌ها بوده و تصریح کرد: اولین ویژگی بسیج اخلاص در عمل است، بسیجی وقتی کاری انجام می‌دهد وارد مبارزه با دشمن می‌شود و به سمت جبهه می‌رود به فکر ثروت ، پول و مسائل دنیوی نیست و فقط و فقط برای رضایت خدا به جبهه می‌رود در مقابل دشمن سینه سپر می‌کند و این است که جوانی مثل شهید حججی دنیا را تکان می‌دهد و مبینیم یک شخصیت بسیجی همچون سردار سلیمانی بر دنیا تأثیرگذار است همه این‌ها از برکات بسیج است.

هراتی مطلق ویژگی دوم بسیج را ولایت مداری و اطاعت‌پذیری دانست و افزود: در طی ۸ سال جنگ و در پیروزی انقلاب هر زمان کجا فرمانده کل قوا دستوری را صادر کرد بسیجیان پیش‌قدم بوده‌اند.

وی با اشاره به مقاومت به‌عنوان سومین ویژگی بسیج گفت: این مقاومت امروز موضوعیت داشته و جبهه مقاومت در برابر اسرائیل با الگو گیری از بسیج توانسته به اینجا برسد .

امام‌جمعه قوچان با اشاره به دیدار هفته گذشته نخبگان کشور با رهبر انقلاب بیان کرد: با توجه به نکاتی که رهبری گوشزد کرده‌اند هم مسئولان باید به وظایف خود درباره نخبگان عمل کنند و هم جوان نخبه باید در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کند.

هراتی مطلق ادامه داد: ایران کشوری است که از سال‌های دور دانشمندان و نخبگان بسیار بزرگی را همچون جابر بن حیان ، محمد بن ذکریای رازی، ابوعلی سینا داشته حتی بهترین اصحاب ائمه نیز ایرانی‌ها بودند و ایرانی‌هایی که در محضر ائمه در حوزه علم ، ادب و اخلاق خوش درخشیدند و امروز همچنان در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

وی با تأکید اینکه مسئولین در قبال این نخبگان نباید بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: کشورهای بیگانه نخبگان ما را با یک نامه جذب می‌کنند و نخبه ایرانی را به نام کشور اروپایی معرفی می‌کنند متأسفانه ما دست روی دست گذاشته‌ایم .

خطیب جمعه قوچان اضافه کرد: مسئولین ، دولتمردان و همه‌کسانی که در رأس و حاکمیت هستند و قدرت ، اعتبار و بودجه دارند نباید از نخبگان غفلت کرده و منجر به مهاجرت آن‌ها به کشورهای دیگر شوند.

هراتی مطلق خطاب به نخبگان بیان کرد: نخبگان نیز قطعاً می‌دانند ما امروز گرفتار تحریم‌های ظالمانه هستیم ، امروز دشمن برای اینکه ملت ایران را به‌زانو درآورد برنامه مدونی را تدوین کرده است که نخبگان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه علاج مشکلات کشور حرکت‌های علمی خواهد بود ، گفت: نخبگان باید فرمایش رهبر را لبیک گفته و در این میدان کارزاری که دشمن فراهم کرده است به مبارزه با دشمن بروند.

امام‌جمعه قوچان افزود: رهبر انقلاب در این دیدار تأکید کرده‌اند باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که در آینده ایران منبع علم جهانی شود و هرکسی برای دسترسی به جدیدترین یافته‌های علمی ناچار به یادگیری زبان فارسی شود، بر اساس همین رهنمودها امروز جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و استعداد را دارد که جوانانش تولید علم کند ایران را به کشور با عنوان منبع علمی تبدیل نمایند تا دیگ جوانان برای فراگیری علم به ایران مهاجرت کنند .

هراتی مطلق با تأکید اینکه فرمایشات اخیر رهبری وظیفه مسئولین را در قبال نخبگان سنگین می‌کند گفت: باید جامعه علمی و دانشگاهی دست‌به‌دست هم بدهند و به دنبال تولید علم بروند باید جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور علمی در جهان مطرح باشد و این وظیفه مسئولین و نخبگان است.

وی ادامه داد : متأسفانه گاهی برخی از مسئولین نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب بی‌تفاوت و بیتوجهند که این سزاوار نیست بخواهیم در زمینه علم به‌جای پیشرفت پسرفت داشته باشیم ، امیدواریم با روی کار آمدن دولت جهادی به سمت‌وسوی پیشرفت علمی حرکت نماییم.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.