افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6

پیشرفت حدود ۵۰ درصدی پروژه‌های آموزش و پرورش قوچان

  • کد خبر : 5135
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
پیشرفت حدود ۵۰ درصدی پروژه‌های آموزش و پرورش قوچان
مدیر آموزش و پرورش قوچان گفت: 13 پروژه آموزشی و پرورشی در سطح شهرستان با پیشرفت فیزیکی به طور میانگین 50 درصدی و با اعتباری حدود 20 میلیارد ریال در دست احداث است، برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها به بیش از 160 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش قوچان خبر؛ علی اسماعیلی با بیان اینکه ۱۳ پروژه آموزشی و پرورشی در سطح شهرستان با پیشرفت فیزیکی به طور میانگین ۵۰ درصدی و با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در دست احداث است، برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها به بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است اظهار داشت: هفت پروژه نیازمند تخریب و بازسازی در سطح شهرستان وجود دارد که جمعا با تخصیص اعتبار ۴۲۲ میلیار ریالی امکان آغاز فرآیند تخریب و بازسازی این پروژه ها وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر با افزایش جذب مشارکت خیرین نیک اندیش ۱۴ پروژه آموزشی و پرورشی در سطح شهرستان افتتاح و تفاهم نامه ۲۱ پروژه نیز منعقد شده است افزود: در سال تحصیلی جاری دو هزار و ۲۰۷ همکار فرهنگی رسالت تعلیم و تربیت ۳۹ هزار و ۲۶۶ دانش آموز را در ۵۳۴ آموزشگاه سطح شهرستان بر عهده دارند.

اسماعیلی در ادامه گفت: سرانه فضاهای آموزشی شهرستان از سال ۹۷ تا کنون حدود ۰/۰۴ مترمربع افزایش یافته است، در حال حاضر سرانه فضای  پرورشی  به ازای هر دانش آموز در سطح شهرستان ۰/۳۷ و سرانه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش شهرستان ۰/۵۰۳ متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

مدیر آموزش و پرورش قوچان اظهار داشت: افزایش تعداد بازنشستگان  و به دنبال آن افزایش نیاز نیروی انسانی، افزایش تعداد دانش آموزان و به دنیال آن تقاضای افزایش کلاس و همچنین مشکلات آموزش دوران پسا کرونا و نیاز دانش آموزان به آموزش های بیشتر از جمله چالش های ساماندهی نیروی انسانی به شمار می رود که با بهره گیری از اقداماتی چون ادغام کلاس های زیر نرم و بهبود تراکم کلاس ها، هدایت دانش آموزان مدارس متوسطه یک و دو کم جمعیت به مدارس هم جوار با استقاده از سرویس روستا مرکزی و افزایش تعداد دانش آموزان این چالش ها مرتفع گردید.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۴ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل بوده اند تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در جامعه و تبع آن تعطیلی مدارس در اسفند سال ۱۳۹۸ فعالیت های آموزشی و پرورشی، شبکه دانش آموزی شاد، در این بستر استمرار یافت، فعالیت های مدارس در ایام شیوع کرونا را می توان به سه بخش آموزشی و پرورشی، نرم افزاری و سخت افزاری و سلامت و مشاوره تقسیم نمود.

اسماعیلی افزود: اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در بستر شبکه شاد و کسب پنج رتبه برتر کشوری و ۶۰ رتبه استانی در کنار اجرای پویش های مختلف فصلی در بستر شبکه شاد و کسب ۱۹ رتبه استانی و کشوری توسط سازمان دانش آموزی شهرستان از جمله فعالیت های حوزه آموزشی و پرورشی به شمار می رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ۳۱۰ عدد تبلت و گوشی با کمک خیرین محترم برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار، تهیه بسته های کمک های مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی در قالب لوازم التحریر و اقلام غذایی برای دانش آموزان نیازمند توجه از جمله فعالیت های بخش نرم افزاری و سخت افزاری به شمار می روند.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۳ درصد حجم ابلاغی آموزش و پرورش استان در حوزه سواد آموزی جذب شده اند اظهار داشت: بازدید های مستمر از روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری کلاس های درسی دانش آموزان توسط کارشناسان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و تا کنون با همکاری شبکه بهداشت بیش از ۲۱۰ مدرسه مورد بازدید قرار گرفته اند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.