افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2

کاهش حجم ذخیره‌سازی آب در سد تبارک قوچان

  • کد خبر : 7454
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
کاهش حجم ذخیره‌سازی آب در سد تبارک قوچان
مدیر امور منابع آب قوچان گفت: هم‌اکنون حجم آب ذخیره‌سازی پشت سد تبارک این شهرستان ٩/٧ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای کاهش چشمگیری شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر» به نقل از «خبرگزاری فارس»، حمیرا شامکوئیان با اشاره به اینکه حجم سد تبارک این شهرستان ۶٠ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: حجم مفیدی که می‌توان ذخیره‌سازی کرد ۴٧ میلیون مترمکعب است که بر اساس حجم ذخیره شده، به مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست‌محیطی می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارندگی ثبت شده در این شهرستان ٢۵۶ میلی‌متر بوده که نسبت به بارش ١٨١ میلی‌متری سال گذشته دارای رشد ۴١ درصدی است، گفت: پراکندگی بارش‌ها در این ایام زیاد بود اما متأسفانه حجم سد به ٩/٧ میلیون مترمکعب در حال حاضر رسید درصورتی‌که طی مدت مشابه حجم ذخیره ١۴/٧٧ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر امور منابع آب قوچان سطح اراضی پایین‌دست سد تبارک برای رساندن آب به حوزه کشاورزی را یک هزار و ٨١۶ هکتار و طول شبکه را ٢٧ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: قبلاً آب توسط منابع آب در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت اما طی سال‌های اخیر این مسئله برای جلوگیری از بروز تنش مدیریت شده است و حقابه بران آب را توزیع می‌کنند.

شامکوئیان یادآور شد: برای سال جاری از حجم ذخیره شده آب در سد تبارک، ۵ میلیون مترمکعب برای شرب، ۵/۴ میلیون مترمکعب برای کشاورزی، ٢ میلیون مترمکعب حوزه صنعت و ۵ میلیون مترمکعب به حوزه زیست‌محیطی اختصاص دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.