افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6

گزارش تصویری از مراسم تشییع و خاکسپاری استاد موسیقی «علی غلامرضایی آلماجوقی»

  • کد خبر : 2920
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
گزارش تصویری از مراسم تشییع و خاکسپاری استاد موسیقی «علی غلامرضایی آلماجوقی»
علی غلامرضایی آلماجقی پیشکسوت موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان که از وی به‌عنوان دائره‌المعارف موسیقی ترک‌ها و کردهای شمال خراسان یاد می‌کردند دوشنبه شب به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

به گزارش قوچان خبر؛ علی غلامرضایی آلماجقی متولد ۱۳۱۰ در روستای آلماجق از توابع بخش آبکوه شهرستان قوچان بود و از شاگردان برجسته حاج حسین یگانه و خان محمد بخشی به شمار می‌رفت.

این استاد چیره‌دست دوتار نواز از پیشکسوتان موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان محسوب می‌شد و بسیاری وی را دائره‌المعارف موسیقی ترک‌ها و کردهای شمال خراسان می‌دانستند زیرا وی در روایتگری از ۳۵ کتاب بهره می‌برد که هرکدام از آن‌ها دارای ۱۰ تا ۱۵ لحن و نغمه بود.

وی توانسته بود نشان درجه‌یک هنری را از آن خود کند و در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعه‌ای درباره محمد حنفیه پسر حضرت علی(ع) اجرا کرد و معتقد بود «کاری که با عشق‌وحال باشد خستگی نمی‌شناسد، وقتی می‌خواهد برای مردم ساز بزند همه خستگی‌ها از تنش بیرون می‌رود و حتی اگر مردم بخواهند تا صبح می‌تواند دوتار بزند».

علی غلامرضایی چندی پیش به دلیل عارضه مغزی بستری شد که به دلیل وخامت حال و چیره شدن بیماری بر وی، در شب شهادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی علیهم‌السلام درگذشت؛ پیکر این استاد دوتار نواز ظهر امروز با حضور اهالی فرهنگ و هنر از مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان تشییع و در زادگاه وی روستای آلماجق به خاک سپرده خواهد شد.

برای دیدن گزارش تصویری روی لینک زیر کلیک کنید :

گزارش تصویری از مراسم تشییع و خاکسپاری استاد موسیقی «علی غلامرضایی آلماجوقی» خنیاگر اصیل شمال خراسان

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.