افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1

۱۲ اثر ناملموس معنوی به نام قوچان ثبت‌شده است

  • کد خبر : 7359
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
۱۲ اثر ناملموس معنوی به نام قوچان ثبت‌شده است
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان گفت: ۱۲ اثر معنوی ناملموس همچون، موسیقی مقامی، گویش کردی کرمانجی و لالایی‌های کردی کرمانجی و … به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «قوچان خبر»، مهدی پروانه ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین مرکز آموزش صنایع‌دستی در قوچان بااعتبار ۴.۵ میلیارد تومان در حال تکمیل است که فاز سوم این مرکز آموزشی بااعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان روزهای آخر خود را سپری می‌کند.

وی بابیان اینکه این مرکز در 2 طبقه با زیربنای بیش از 220 مترمربع علاوه برساخت و تولید صنایع‌دستی به عرضه و نمایش محصولات هنری می‌پردازد، افزود: ۲۵۰ هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی این شهرستان شناسایی‌شده‌اند و برای ۱۵ کارگاه مجوز فعالیت صادرشده است که بسیاری از هنرمندان مشغول فعالیت هستند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان تعداد آثار معنوی ناملموس ثبت‌شده به نام این شهرستان را ۱۲ اثر برشمرد و خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی محلی، تعزیه کردهای شمال خراسان، تعزیه ترک‌های شمال خراسان، موسیقی مقامی، گویش کردی کرمانجی و لالایی‌های کردی کرمانجی در این منطقه ثبت‌شده‌اند.

وی با گلایه نسبت به عدم تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی قوچان به اداره علیرغم داشتن امتیازات لازم در این زمینه گفت : این شهرستان شاخص‌های تبدیل نمایندگی به اداره را در سال ۹۸ کسب کرده است اما متأسفانه به دلیل وجود بار مالی، سازمان برنامه بودجه نسبت به این تغییر اعلام مخالفت کرده که همین امر مشکلات زیادی را در حوزه حفظ و نگهداری از آثار تاریخی به وجود آورده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.