افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
6

۵۸ درصد از واجدان شرایط قوچانی در انتخابات شرکت کردند

  • کد خبر : 1358
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
۵۸ درصد از واجدان شرایط قوچانی در انتخابات شرکت کردند
رئیس ستاد انتخابات قوچان گفت: از ۱۴۲ هزار نفر افراد واجدشرایط در این شهرستان حدود ۵۸ درصد در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند.

به گزارش قوچان خبر؛ امین رضا مرآتی در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت مردم خراسان رضوی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توانست جایگاه چهارم کشور را کسب کند و قوچان نیز در این زمینه رتبه دوم استان را کسب کرد.

وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات را حدود ۶ هزار نفر در حوزه‌های مختلف اجرایی، نظارت و بازرسی برگزار کردند ادامه داد: در این دوره از انتخابات حوزه انتخابیه قوچان دارای ۲۵۴ صندوق بود که ۲۰ صندوق آن سیار و ۲۳۶ صندوق ثابت بود که از این تعداد ۸۶ صندوق برای سه شهر قوچان ، باجگیران و شهرکهنه و ۱۶۸ صندوق برای روستاهای این شهرستان در نظر گرفته شده بود.

فرماندار قوچان گفت: در این انتخابات ۸۲ هزار و ۲۰۲ تعرفه مصرف شد که ۸۲ هزار و ۱۷ تعرفه به صندوق انداخته‌ شد و از این تعداد ۷۱ هزار و ۲۳۵ رأی صحیح و ۱۰ هزار و ۷۷۸ رأی باطله بود.

وی افزود: در این شهرستان آیت‌الله سید ابراهیم رئیس الساداتی ۵۴ هزار و ۴۰ رأی، محسن رضایی میرقاعد هفت هزار و ۷۱۱ رأی، عبدالناصر همتی پنج هزار و ۶۹۶ رأی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز سه هزار و ۷۸۸ رأی را از آن خود کردند.

مرآتی ادامه داد: در انتخابات شورای شهر قوچان نیز از ۳۷ هزار و ۷۰۲ تعرفه مصرف‌ شده ۳۴ هزار و ۲۱۱ رأی صحیح ثبت‌ شده است.

وی گفت: از این تعداد علی شکفته با پنج هزار و ۵۸ رأی، مجید معتمدی با سه هزار و ۶۳۵ رأی، فاطمه شوشتری با سه هزار و ۵۷۳ رأی، سیده عفت موسوی نژاد با سه هزار و ۵۵۶ رأی، علیرضا فخرآبادی با سه هزار و ۵۴۷ رأی، شریعت نژاد با سه هزار و ۳۳۶ رأی و محمدمهدی علیزاده با سه هزار و ۲۰۸ رأی به عنوان اعضای اصلی شورای شهر قوچان انتخاب شدند.

فرماندار قوچان افزود: علی حسین قاسم‌زاده با سه هزار و ۱۴۱ رأی، سید حسین شهیدی با سه هزار و ۱۳۶ رأی و محمد حسینی با سه هزار و ۲۳ رأی نیز به‌عنوان عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

وی تعداد آرای مأخوذه در انتخابات شورای شهر شهرکهنه را نیز ۲ هزار و ۳۵۵ رای ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد ۸۵ رأی باطله و ۲ هزار و ۲۷۰ رأی صحیح بود که به ترتیب سید مرتضی صادقیان با ۸۲۶ رأی، مجتبی دلگرم با ۵۲۹ رأی، اکرم حیدری با ۳۷۹ رأی، میثم مهماندوست با ۳۴۷ رأی و علی قربانی جهان با ۳۳۶ رأی به عنوان اعضای اصلی این شورا انتخاب‌ شده و محمد فنایی با ۳۰۴ رأی و ابوالفضل خلیق با ۳۰۰ رأی به‌ عنوان عضو علی‌البدل این شورا معرفی شدند.

مرآتی با بیان اینکه در شهر باجگیران این شهرستان نیز ۳۲۴ تعرفه مصرف شد گفت: چهار رأی این تعداد باطله و ۳۲۰ رأی صحیح بود که عباسعلی جعفرنژاد با ۱۶۸ رأی، ماهره آرمین با ۱۶۳ رأی، بهمن همراهی با ۱۵۳ رأی، امیرحسین محمد زاده با ۱۵۲ رأی و محمدعلی سرداریان با ۱۴۲ رأی حائز بیشترین آرا شده و حسن جعفرنژاد با ۱۳۲ رأی و میلاد حکیمی با ۸۷ رأی به‌عنوان اعضای علی‌البدل شورای این شهر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات کمترین مشکل را در مسیر برگزاری آن شاهد بودیم و همکاری خوبی بین گروه‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، رسانه و نامزدها برقرار بود افزود: تنش خاصی در طول برگزاری انتخابات نداشتیم اما اعتراضاتی بیان می‌شد که برخی از آن‌ها به‌ جا بوده و برخورد قضایی در این زمینه انجام‌ شد.

فرماندار قوچان ادامه داد: نامزدهای انتخابات می‌توانند ظرف سه روز پس از انتشار آگهی انتخابات اعتراضات خود را به فرمانداری اعلام کنند و شهروندان نیز اگر مستنداتی در زمینه تخلف و خرید و فروش آرا دارند می‌توانند یک نسخه آن را به فرمانداری و یک نسخه را نیز به دستگاه قضایی ارائه کنند تا پیگیری شود.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=1358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.