افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5
نماینده مردم قوچان در مجلس:

کم کاری و بی توجهی؛ این نعمت ارزشمند را از کشور و قوچان گرفته است

  • کد خبر : 1196
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کم کاری و بی توجهی؛ این نعمت ارزشمند را از کشور و قوچان گرفته است
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس، از کم‌کاری وزارتخانه‌های نفت و امورخارجه به‌عنوان عوامل تعطیلی بازارچه مرزی باجگیران یادکرد که به ایجاد مشکلات جدی معیشتی برای مردم این منطقه منتهی شده است.

به گزارش قوچان خبر؛ علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلیل تعطیلی بازارچه مرزی باجگیران که برخی معتقدند در پی شیوع کرونا اتفاق افتاده و باعث بروز مشکلات معیشتی جدی برای مردم این منطقه شده است، گفت: این بازارچه یکی از نعمت‌های کشور و قوچان است، ضمن اینکه این شهرستان در استان خراسان رضوی از مرز ارزشمندی برخوردار است، اما کل شهر باجگیران واقع در این مرز که دارای ۶۰۰ نفر جمعیت بوده به دلیل نادیده گرفته شدن حوزه اقتصادی به سمت تعطیلی رفته است.

دلایل تعطیلی بازارچه مرزی باجگیران

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید تعطیلی این بازارچه مرزی به دلیل شیوع کرونا نبوده، بلکه کم‌کاری وزرای نفت و امور خارجه باعث تعطیلی کامل مرز باجگیران و این بازارچه مرزی شده است. کما اینکه بنده در این مورد به آنها هم تذکر داده‌ام و هم طرح سوالی را مبنی بر اینکه چرا در رابطه با وضعیت این نعمت خدادادی آن هم در ایام و سال‌های اخیر که به نام‌های اقتصادی نامگذاری شدند، کوتاهی شده است، مطرح کردم.

آذری خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم بروز این مشکل به اختلاف گازی برمی‌گردد که آقای زنگنه به آن ورود کرد، همچنین در دیداری که پیرامون این موضوع با سفیر ترکمنستان داشتم نیز دلخوری‌هایی را در این زمینه مطرح کرد.

وی در بیان دیگر دلایل تعطیلی این بازارچه، تصریح کرد: متاسفانه در مورد بخشی از بازارچه باجگیران که در داخل کشور وجود دارد شاهد کم‌کاری‌هایی هستیم، چرا که در این قسمت از مرز و محدوده ۹۰ کیلومتری از قوچان به سمت باجگیران برغم برخورداری از اماکن بکر و زمین‌های حاصلخیز که می‌تواند زمینه توسعه گردشگری در این منطقه را فراهم کند، به هیچ‌وجه اقدامی صورت نگرفته است.

آذری افزود: بی‌توجهی دولت و وزارتخانه‌های فوق‌الذکر باعث شده است دشمنانی که خارج از مرزها کمین کرده‌اند با سوءاستفاده از این کم‌کاری‌ها، تعاریفی از این موضوع داشته باشند که مانع از برقراری روابط بین‌المللی مطلوب بین دو کشور شود.

تبدیل باجگیران به منطقه ویژه اقتصادی به رفع مشکلات معیشتی این منطقه می‌انجامد

وی در بیان راهکارهایی که برای رونق بخشی به این مرز ارائه شده است، یادآور شد: تبدیل مرز باجگیران به منطقه ویژه اقتصادی از حدود ۲۰سال‌ قبل مطرح بوده و گره‌های کوری داشت که به دنبال پیگیری‌های انجام شده در این دوره از مجلس رفع شد و در نهایت نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، کما اینکه در این خصوص جلساتی برگزار شد و نتیجه این شد که تبدیل این مرز به منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند مشکلات این منطقه را حل کند.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم، اظهار کرد: مشکل دیگری که در رابطه با رونق بازارچه و مرز باجگیران وجود داشت، محرومیت همان۹۰ کیلومتر و تعداد ۱۳ روستای این منطقه از امکانات اولیه همچون گاز بود که با پیگیری‌هایی صورت گرفته رفع شد.

عضو مجمع استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون با همکاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حال تجهیز مرز باجگیران در جهت رونق اقتصادی در این محدوده هستیم تا از این طریق بتوانیم جاذبه‌ای هم برای مردم و هم کشور ایجاد کنیم./

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=1196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.