افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

اسکان اضطراری برخی عشایر قوچان در پی وزش شدید باد/ طوفان به ۶۰ خانوار عشایری خسارت زد

  • کد خبر : 2733
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۱
اسکان اضطراری برخی عشایر قوچان در پی وزش شدید باد/ طوفان به ۶۰ خانوار عشایری خسارت زد
رئیس اداره امور عشایری قوچان گفت: در پی وزش باد شدید و طوفان دو شب گذشته در این شهرستان، چادرهای برخی از عشایر مستقر در قوچان مورد آسیب قرار گرفت که برخی از آن‌ها در اماکن موقت تا زمان حرکت به قشلاق، اسکان یافتند.

به گزارش قوچان خبر؛ علیرضا سینایی با اشاره به استقرار عشایر این شهرستان در ته چرا، اظهار کرد: عشایر در چادر ساکن بوده و حوادثی مثل زلزله ۲۲ شهریور این شهرستان آسیب زیادی به سکونت‌گاه‌های عشایری وارد نمی‌کند اما طوفان، باد و گردباد می‌تواند خسارت‌هایی برای آن‌ها به بار بیاورد.

رئیس اداره امور عشایری قوچان با بیان اینکه طوفان و وزش باد شدید دو شب گذشته در این شهرستان خسارت‌هایی به عشایر ساکن در منطقه وارد کرده است، گفت: به دلیل اینکه عشایر همراه با دام خود حرکت می‌کنند باید در کنار وسایل و حیوانات خود ساکن شوند که پس از حادثه برای برخی از آن‌ها که چادرهایشان آسیب‌دیده و برای اسکان مناسب نبود مکان موقتی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه موجب افتادن برخی چادرهای عشایری نیز شد که با کمک عشایر، چادرهای سالم دوباره برپا شده است، افزود: البته یک مورد چادر اسکان توسط جمعیت هلال‌احمر تأمین شد اما به دلیل کوچک بودن این چادرها، عشایر کمتر تمایل به استفاده از آن‌ها داشتند.

سینایی یادآور شد: اسکان موقت به دلیل سرمای هوا به‌ویژه برای تأمین سرپناه زنان و کودکان بوده است و این مسئله تا زمانی اتفاق می‌افتد که عشایر چادرهای خود را ترمیم کرده و آماده حرکت به مناطق گرمسیر و قشلاق باشند.

رئیس اداره امور عشایری قوچان بیان کرد: حدود ۶۰ خانوار عشایری در این حادثه دچار خسارت شدند که در محدوده روستاهای یادگار و قاچکانلو، پشت دانشگاه آزاد اسلامی، شهرک صنعتی و روستای شفیع استقرار داشته‌اند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.