افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
4

مرحوم استاد غلامرضایی، مقام‌خوان مدح نبی مکرم اسلام (ص) بود

  • کد خبر : 2877
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
مرحوم استاد غلامرضایی، مقام‌خوان مدح نبی مکرم اسلام (ص) بود
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تسلیت درگذشت "علی غلامرضایی"، استاد برجسته موسیقی مقامی استان گفت: استاد غلامرضایی در حالی در شامگاه رحلت نبی مکرم اسلام (ص) دار فانی را وداع گفت که خود در مدح و منقبت پیامبر، مقام‌خوان و مقام‌دان بود.

به گزارش قوچان خبر؛ در پیام یوسف امینی آمده است: آن استاد گرانقدر دو بال خیر و هنر را برای پرواز برگزید و در این مسیر بیش از ۷۰ بهار زندگی سپری کرد و از مکتب “خان محمد بخشی”، “حاج حسین یگانه” و “حاج قربان سلیمانی” آموخت تا موسیقی شمال خراسان به فارسی، ترکی و کرمانجی شاخصه فرهنگ این دیار گردد.

وی افزود: به کوشش این اساتید بود که قوچان در شبکه شهرهای خلاق کشور به عنوان شهر موسیقی نام و نشان گرفت، استاد غلامرضایی با بهرمندی از رگه های تلمذ در حوزه های علمیه، موسیقی را در راستای ترویج شعائر دینی به کار بست و با اجرای نمایش های آیینی- مذهبی و موسیقی مناقب ها سرود تا اینکه در شروع ۹۱ سالگی، خورشید عمرش غروب کرد.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن تسلیت ایام دهه آخر صفر و رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و هشتمین امام مهربانی علی بن موسی الرضا(ع)، برای روح پرکشیده این استاد رحمت و مغفرت را آرزومندم و برای خویشان سوگوار و جامعه هنری صبر و شکیبایی مسالت دارم.

«علی غلامرضایی» دوتارنواز و از بخشی‌های برجسته شهرستان قوچان دوشنبه‌شب بر اثر عوارض ناشی از سکته مغزی درگذشت.

استاد غلامرضایی، دارای درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان ایران و از فعالان موسیقی بخشی و مکتب دوتارنوازی قوچان بود.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=2877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.