افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
7
باهدف تکیه‌بر توان داخلی صورت گرفت :

انعقاد تفاهم‌نامه مجتمع آساک دوچرخ با دانشگاه آزاد قوچان

  • کد خبر : 3075
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
انعقاد تفاهم‌نامه مجتمع آساک دوچرخ با دانشگاه آزاد قوچان
مجتمع آساک دوچرخ باهدف تکیه‌بر توان داخلی و کاهش بسیاری از هزینه‌های جابه‌جایی کالا اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به‌منظور تولید برخی قطعات این واحد صنعتی کرد.

به گزارش قوچان خبر؛ احسان پولادی ، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیران کارخانه آساک دوچرخ اظهار کرد: در تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد واحد قوچان با مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قرار است با تکیه‌بر توان دانشجویان و اساتید این دانشگاه در مرحله اول به‌صورت آزمایشی ۵ قطعه موردنیاز کارخانه تولید شود .

وی افزود: این قطعه‌ها در تیراژ بالا صورت خواهد گرفت که تولید روزانه هر قطعه هزار خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود در طول یک سال این تیراژ برای هرکدام به ۲۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با تأکید بر اینکه این واحد به دنبال ایجاد ارتباط عمیق میان صنعت و دانشگاه است، گفت: به‌طورقطع موفقیت در تولید این قطعات می‌تواند دانشگاه آزاد را به سمت تولید دیگر قطعات موردنیاز این کارخانه سوق دهد.

آساک دوچرخ دروازه صنعت قوچان است

مدیرعامل جدید مجتمع آساک دوچرخ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این کارخانه صنعتی دروازه صنعت قوچان به شمار می‌رود ، گفت:  متأسفانه واگذاری اولیه این واحد صنعتی به بخش خصوصی از واگذاری‌های غلط اصل ۴۴ بود که امروز با تغییر در برخی سیاست‌ها و حمایت دستگاه قضایی در حال احیا و جان گرفتن است.

حکیم زمانی بابیان اینکه وقتی می‌توان برخی قطعات موردنیاز کارخانه را در همین شهرستان تولید کرد ، افزود: دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه کارآمد محسوب می‌شود و این پتانسیل و ظرفیت را دارد که کمک‌رسان بخش صنعت به‌ویژه این واحد تولیدی باشد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر علاوه بر تولید برخی قطعات در داخل کشور برخی دیگر از تجهیزات از کشورهای مالزی و چین وارد می‌شود ، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های موجود هر کس به این واحد صنعتی در تولید و تأمین قطعات کمک کند از وی استقبال می‌کنیم زیرا شرایط برای سرمایه‌گذاری بسیار فراهم است.

مدیرعامل مجتمع آساک دوچرخ تأکید کرد: متأسفانه سال گذشته تنها ۵ هزار دوچرخه در این کارخانه تولیدشده است اما چشم‌انداز امروز این واحد صنعتی افزایش چندین برابری این تولیدات و صادرات کالای خوب و باکیفیت است.

مجتمع صنعتی آساک دوچرخ قوچان در سال ۷۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در سال ۸۱ به بخش خصوصی واگذار شد که همین امر موجب نزولی شدن روند تولید آن شد و این نزولی بودن در سال ۹۵ به تعطیلی رسمی کارخانه منجر گردید.

واگذاری این واحد تولیدی در سال گذشته به دستگاه قضایی و خلعیت مالک قبلی موجب شد باری دیگر این کارخانه جانی مجدد بگیرد و امروز برای اولین بار با تکیه‌بر توان داخلی تولید قطعات نیز طی تفاهمی با دانشگاه آزاد واحد قوچان در همین شهرستان نویدبخش روزهای طلایی آن خواهد بود.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.