افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
3

ساماندهی ۵۱ گلزار شهید قوچان همکاری مسئولان این شهرستان را می‌طلبد

  • کد خبر : 3467
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
ساماندهی ۵۱ گلزار شهید قوچان همکاری مسئولان این شهرستان را می‌طلبد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: یکی از مصوبات نشست شورای اداری قوچان تعیین و تکلیف ترمیم و بهسازی 51 گلزار شهید این شهرستان بود که همدلی و همکاری مسئولان این خطه را می‌طلبد.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام حسین معصومی در نشست شورای اداری شهرستان قوچان، با گرامی‌داشت ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان، به فرا رسیدن هفته بسیج و هوشمندی و درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روزی که امام راحل فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشد نه جنگی گسترده وجود داشت و نه صدام به کشور حمله کرده بود، اما این شجره طیبه و تفکر در جهان گسترده شد، تا جایی که اسرائیل که ایده از نیل تا فرات را در ذهن می‌پروراند، اکنون به جایی رسیده که دور خودش حصار و دیوار کشیده است.
وی افزود: امروز همه ما موظف هستیم به خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای بسیج که با عشق و علاقه، هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و بدون چشم‌داشت مادی و حتی خرج کردن از جیب خود وارد میدان معرکه شدند، خدمتگزاری و کمک کنیم. شکست پی در پی آمریکا، نشأت گرفته از فرهنگ بسیجی است، که به ما قدرت و توان داد.
حجت‌الاسلام معصومی اقدامات انجام شده در حوزه ایثارگران شهرستان قوچان که در سفر قبلی تصویب شده بود را مورد مطالبه قرار داد و خاطر نشان کرد: مطالبات قانونی جامعه ایثارگری در بسیاری از مواقع مورد بی‌مهری  قرار گرفته و نیاز است، توجه ویژه‌ای به مشکلات جامعه ایثارگری شود.
وی با اشاره به تکلیف قانونی حل موضوع مسکن ایثارگران گفت: با اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مدیران مربوطه را مکلف به تأمین مسکن ایثارگران کرده‌ است، اما امروز بسیاری از آنها در پیچ و خم زندگی گرفتارند و باید پاسخگوی شهیدان و ایثارگران باشیم و این مهم مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است.
حجت‌الاسلام معصومی خواستار گزارش اقدامات انجام شده از مصوبات دور دوم حضور در جلسه از سوی مسئولان مربوطه در شهرستان قوچان شد و تاکید کرد: در سفر به شهرستان‌ها مصوبات دور دوم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که تا چه اندازه عملیاتی شده است، البته در موضوع تامین مسکن ایثارگران بخشی از ۸۰ واحد مسکونی که قرار بود تامین ‌شود انجام شده است، و امیدواریم با مصوبات این جلسه، واگذاری زمین به سایر  ایثارگران فاقد مسکن هم برطرف شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی به ساماندهی مزار مطهر شهدا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی، مزار برخی از شهدا نیاز به ترمیم و بهسازی دارد که موجب نارضایتی خانواده شهدا شده است.
وی تعیین تکلیف ساماندهی ۵۱ گلزار شهید در روستاها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این شهرستان ۶۷ گلزار شهید دارد که از این تعداد ۱۶ گلزار بهسازی و ۵۱ گلزار نیازمند ترمیم و ساماندهی است.
حجت‌الاسلام معصومی به وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: در این شهرستان ۳۳۱ نفر از جامعه ایثارگری جویای کار هستند، که اشتغالزایی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد در اولویت قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بستر ایجاد اشتغال برای ۶۶ نفر فراهم شده است، که در این راستا ۴۴ نفر از طریق آزمون استخدامی، ۱۵ نفر پروانه کسب، ۴ نفر وام اشتغال و ۳ نفر به واحدهای تولیدی معرفی شدند. امیدواریم ادارات صمت، جهاد کشاورزی، کار و امور اجتماعی و فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به اشتغال‌زایی فرزندان ایثارگران داشته باشند.
وی تجلیل و دیدار با خانواده ایثارگران که از مصوبات نشست قبل به شمار می‌رفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مسئولانی که در اجرای طرح سپاس حضور فعال داشته‌اند، قدردانی می‌کنم و انتظار می‌رود، مسئولان شهرستانی که ۶۹۰ شهید، یک هزار و ۶۴۵ جانباز و ۱۱۹ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است،  مشکلات جامعه ایثارگری را در منازل این اسوه‌های صبر و مقاومت، مورد بررسی قرار دهند.

تعاملات کارکنان بنیاد با ایثارگران رفع مشکلات را تسریع می‌کند
حجت‌الاسلام معصومی، در جریان سفر به شهرستان قوچان به دیدار کارکنان این نهاد مقدس رفت و ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: کارکنان بنیاد به عنوان شغل وارد این نهاد مقدس نشدند، کار برای جامعه ایثارگری یک توفیق است که باید قدر این لحظات را بدانیم. کارکنان بنیاد باید بسیار پیگیر رفع مشکلات ایثارگران باشند باید عاشق بود و عاشق کار با صبر و حوصله و این اتفاق با تعاملات دوطرفه انجام می‌شود. شماره تلفن ۱۶۱۶ در ساعت اداری در خدمت جامعه ایثارگری است که می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی همچنین در دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در بنیاد قوچان، برای رفع مشکلات این عزیزان دستورات لازم را صادر کرد و گفت: هر چه ارتباط کارکنان بنیاد با خانواده شهدا و ایثارگران بیشتر شود در رفع مشکلات این اسوه‌های صبر و مقاومت کمک می‌کند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.