به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، ایرج ندیمی در مراسم کلنگ زنی مجتمع فولاد آهنگر قوچان با اشاره به شعار امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی‌های اقتصادی در کشور تاکید کرد.

وی سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ذخایر معدنی، تامین نیروی انسانی و اجرایی شدن قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را از جمله زیرساخت هایی عنوان کرد که در سه دهه اخیر فرصت‌های خوبی را برای بهره‌گیری از توانمندی های اقتصادی فراهم کرده است.

معاون پارلمانی وزیر صنایع و معادن فرصت‌های بخش صنعت و معدن در زمینه اشتغال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: زیرساخت‌های این حوزه حتی در بخش کشاورزی باید ارتقا یافته و برای تولید و بهره برداری بیشتر این بخش مکانیزه کردن فعالیت ها صورت گیرد.

ندیمی با اشاره به وجود پتانسیل بالای استان خراسان رضوی در حوزه صنعت و معدن خواستار تغییر نگرش در بخش کشاورزی و محیط زیست و نیز رفع مشکلات موجود در این زمینه شد.

وی با اشاره به مصوبات دور سوم سفرهای هیات دولت اذعان داشت: مصوبه ایجاد شهرک فناوری فرآوری مواد معدنی شهرستان باید هرچه سریع تر اجرایی شود.

در این مراسم رضا عبدالملکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: پیشرفت استان در زمان دولت نهم و دهم در راستای عدالت محوری دولت رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد آهنگر قوچان در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان احداث می‌شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: با ایجاد این مجتمع به طور مستقیم برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.