افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

قوچان گلوگاه خروج چوب از خراسان رضوی

  • کد خبر : 3716
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
قوچان گلوگاه خروج چوب از خراسان رضوی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان گفت: گلوگاه خروج چوب در شمال خراسان رضوی شهرستان قوچان است.

به گزارش قوچان خبر؛ امیر زمانی مقدم با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه شهرستان قوچان گلوگاه و خروجی شرق استان به خراسان شمالی محسوب می‌شود؛ نظارت و بازرسی و کنترل دقیق خروج محموله‌های چوب امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: اگر چه در حال حاضر و بنا به مورد و با دستور دادستان شهرستان، نسبت به ایجاد ایستگاه موقت ایست و بازرسی در خروجی شهرستان اقدام نمودیم لیکن آمار و ارقام و میزان پروانه‌های صدور حمل چوب به خارج استان حکایت از آن دارد که لزوما آن ایستگاه ایست و بازرسی باید به ایستگاه دائمی تبدیل شود.

وی یادآور شد: علی رغم بازدیدهای مستمر یگان حفاظت اداره از کارگاه‌های چوب بری سطح شهرستان که با مجوز دادستان صورت می گیرد متأسفانه شاهد چوب بری‌های غیر مجاز از سوی برخی افراد که به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین قطع و حمل چوب درختان باغی می‌شوند هستیم.

وی تصریح کرد: مجوز قطع درختان باغی با جهاد کشاورزی و پروانه حمل چوب با منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است.

زمانی مقدم خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱ فقره پروانه حمل چوب به وزن تقریبی ۳۴۶ تن به وسیله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه روند افزایشی را نشان می‌دهد. هم اکنون ۲۰۰ هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت و ۸۰ هکتار صنوبر کاری در سطح شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان از عموم مردم خواست تا هر گونه حمل چوب غیرمجاز را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=3716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.