افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
8

نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور دانشگاهیان پنج کشور در قوچان برپا شد

  • کد خبر : 4278
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور دانشگاهیان پنج کشور در قوچان برپا شد
اولین نشست تخصصی پروژه اینترنت اشیا با حضور دانشگاه‌های آلمان، انگلستان، رومانی، عراق و ایران، شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قوچان آغاز به کار کرد.

به گزارش قوچان خبر؛ مدیر تکنیکی و اجرایی این پروژه در حاشیه این نشست گفت: این پروژه با نام علمی Erasmus Project در زمینه تدوین یک‌ رشته جدید به نام اینترنت اشیا به‌ویژه اشیای صنعتی برپا شده که برای اولین بار، نخستین نشست حضوری خود را با حضور ۱۰ شریک (پارتنر) به میزبانی دانشگاه آزاد قوچان برگزار می کند.

رضا قائمی افزود: در نشست های پروژه یادشده، که به مدت سه روز به طول خواهد انجامید، پژوهشگران و صاحبنظرانی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه سیستان و بلوچستان، انستیتو مرکز تحقیقاتی زنجان، دانشگاه‌های آلمان، رومانی، انگلستان و عراق شرکت دارند.

وی تصریح کرد: هدف این پروژه، آموزش تخصصی‌تر به دانش آموختگان، به‌ویژه فارغ‌التحصیل مهندسی است تا با تحصیل در این رشته، چالش‌های پیش روی صنعت در عرصه واقعی برداشته شود، زیرا در این رشته چالش‌های موجود از عرصه صنعت گرفته‌ شده و به‌صورت درس تدوین و تدریس می شود.

مدیر تکنیکی و اجرایی پروژه با اشاره به اینکه این رشته تاکنون در ایران نبوده است و این برای نخستین بار است که مطرح‌ می شود، بیان کرد: شرکت‌هایی در این زمینه فعال هستند اما موضوع به‌ صورت عمومی و فراگیر هنوز مطرح نشده است.

گفتنی است نخستین روز برپایی این نشست سه روزه، در قوچان برگزار شد که برگزاری ۲ روز بعدی آن در مشهد ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.