افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5
امام جمعه قوچان خطاب به استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم در مجلس و همه دست اندرکاران

برای مسئولیت‌هایی که می‌خواهید انتخاب یا واگذار کنید به استعدادهای قوچانی باور داشته باشید

  • کد خبر : 4747
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
برای مسئولیت‌هایی که می‌خواهید انتخاب یا واگذار کنید به استعدادهای قوچانی باور داشته باشید
حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان گفت: شهرستان قوچان یک شهرستانی است که استعدادهای برتری در همه زمینه‌ها دارد اما نمی‌دانم چرا این استعداد برتر هیچوقت دیده نمی‌شود

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مرم قم و لزوم داشتن غیرت دینی، اظهار کرد: غیرت دینی مردم، حکومت ستمگر را به زمین می‌اندازد و همین باعث شد قیام خونین ۱۹ دی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: غیرت دینی مردم طومار رژیم پهلوی را در هم پیچید و مقدمه‌ای برای ۱۲ و ۲۲ بهمن ۵۷ بود پس نباید نسبت به مسائل دینی و این انقلاب بی‌تفاوت بود زیرا بی‌تفاوتی ریشه غیرت دینی در وجود انسان را خشک می‌کند.

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه پای این انقلاب خون جوان‌هایی ریخته شده که هم سن و سال نسل‌های سوم و چهارم امروز انقلاب بوده‌اند، گفت: غیرت دینی آن‌ جوانان اجازه نداد که دشمن ذره‌ای از این خاک را به تاراج ببرد و از گوشه و کنار این مملکت به پا خواسته و از خاک و میهن خود دفاع کردند.

هراتی مطلق با یادآوری اینکه امروز عده‌ای فرصت را مغتنم شمرده و به دنبال تطهیر رژیم خون‌خوار پهلوی هستند، تأکید کرد: دشمن به دنبال آن است تا ببیند این مردم نسبت به مبانی انقلاب، اصل ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی ایران چه احساسی دارند و حساسیت‌زدایی یکی از برنامه‌های دشمن بوده بنابراین باید امروز هم به‌عنوان سرباز نظام اسلامی درصحنه حاضر بوده و از آن دفاع کنیم.

وی بیان کرد: نباید حادثه ۳۰ دی مردم قوچان به فراموشی سپرده شود زیرا درزمانی که ساواک شمال شرق در این شهر مستقر بود مردم انقلابی قوچان به صحنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی آمدند و در عرصه مسجد ۲ شهید را تقدیم امام و انقلاب کردند و این کم اتفاقی نیست که از کنار آن راحت‌گذر شود.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به اینکه باید نسبت به اصول و ارزش‌های این انقلاب حساس بود، یادآور شد: فرار شاه در ۲۶ دی‌ماه مسیر انقلاب را برای انقلابیون هموارتر کرد و این درس عبرتی برای کسانی است که باارزش‌های دینی مقابله می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان خطاب به استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تمام کسانی که می‌خواهند مسئولی برای این شهرستان انتخاب کنند، گفت: قوچان دارای استعدادهای برتری در همه زمینه‌ها است اما چرا این استعداد و جوانان آن هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند و برای پست و سمت‌ها باید افراد را از استان‌های دیگر بیاورند؟.

وی افزود: مردم قوچان باید خودباور باشند که ظرفیت و استعداد کمی ندارند که از جایی دیگر مسئول انتخاب کنند، چرا این افراد در همان مناطق خود به مسئولیتشان نمی‌پردازند؟

هراتی مطلق با تأکید بر اینکه باید امروز مسئولان استانی به استعدادهای قوچانی باور داشته باشند، تصریح کرد: بومی، جهادی، انقلابی، کارآمد و در خط رهبری شرایط یک مسئول است، چرا از یک استان دورافتاده مسئول ارشد برای این شهرستان انتخاب می‌کنند؟

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=4747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.