افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
4
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

کاهش ۵۰ درصدی تولید حبوبات در قوچان نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 5400
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کاهش ۵۰ درصدی تولید حبوبات در قوچان نسبت به سال گذشته
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیرکشت حبوبات در شهرستان‌های دیم‌خیز همچون قوچان، درگز، کلات و سرخس تا ۵۰ درصد و علاوه بر آن تولید حبوبات نیز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش قوچان خبر؛ غلامرضا ساربان در خصوص میزان سطح زیر کشت حبوبات اظهار کرد: سطح زیرکشت حبوبات در سال زراعی ۴۰۰-۹۹ حدود ۹۰۳۸ هکتار و تولید ۳۶۸۸ تن بوده‌ است.

وی افزود: سطح زیرکشت حبوبات در شهرستان‌های دیم‌خیز همچون قوچان، درگز، کلات و سرخس تا ۵۰ درصد و علاوه بر آن تولید حبوبات نیز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: درحال حاضر بیش از ۷۲۰ هکتار حبوبات کشت شده است که ۱۹۰ هکتار آن با استفاده از بذرکار است.

ساربان بیان کرد:  ابلاغ ۱۴ هزار هکتار سطح زیرکشت، برنامه تولید ۸۵۰۰ تن حبوبات به شهرستان‌ها، توزیع ۱۸ تن بذر نخود اصلاح شده، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در راستای اصلاح عملیات کشاورزی، احداث مزارع، مقایسه ارقام برای معرفی ارقام اصلاح شده و  برنامه ریزی برای تولید بیش از ۱۰۰ تن بذر نخود اصلاح شده از جمله برنامه‌های کشت حبوبات در سال آینده است.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.