افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
9

موج مهاجرت موجب افزایش شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور شده است

  • کد خبر : 5417
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۹
موج مهاجرت موجب افزایش شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور شده است
نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:موج مهاجرت از کشورمان موجب افزایش شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور شده است.

به گزارش قوچان خبر؛ علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میل به مهاجرت باعث شده شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور افزایش پیدا کند و اگر بررسی دقیق تری داشته باشیم نشان می دهد در کشوری مثل ترکیه آمار زندانیان ایرانی زیاد است.

وی افزود: امروز دلایل اقتصادی موجب مهاجرت شده و ایرانیان در کشورهای خارجی ممکن است به دلیل بی اطلاعی از قوانین مرتکب جرائمی شوند که به حبس محکوم شوند چرا که مهاجر اطلاع حقوقی کاملی از شرایط کشورها ندارند و بسیاری از ایرانیان محبوس در خارج از کشور بدون سوء نیت و به دلیل بی اطلاعی دچار ترک فعل شده اند و در کنار این تحریم ها نیز باعث زندانی شدن تعدادی از هموطنان با شده است.

رئیس سابق دادگستری فریمان گفت: باید دید آیا با کشورهایی که ایرانیان زیادی در آن حضور دارند و هدف سفر هموطنان ما است، موافقت نامه انتقال و استرداد محکومین داریم یا خیر؟

آذری خاطرنشان کرد: برای حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور باید اطلاعات دقیقی از وضعیت اتباع خود داشته باشیم و دلایل محکومیت آنها مشخص شود و لازم است از طرق مختلف این بانک اطلاعاتی کامل شود و وزارت خارجه در این مسیر باید فعالانه عمل نمایند.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی ما شرایط مناسبی نیست گفت: از طریق خانواده ها، نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و یا رسانه ها می توانیم در مورد وضعیت اتباع گرفتار در زندان های خارج از کشور مطلع شویم و پس از آن اجرایی شدن توافقات استرداد مجرمین که در مجلس نیز به تصویب می رسد می تواند بسیار کارگشا باشد./

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.