افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
7

نخستین زایمان طبیعی بدون درد در قوچان

  • کد خبر : 5420
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
نخستین زایمان طبیعی بدون درد در قوچان
نخستین زایمان طبیعی بدون درد به روش بی حسی اپیدورال در قوچان انجام شد.

به گزارش قوچان خبر ؛مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: نخستین زایمان طبیعی بدون درد به روش بی حسی اپیدورال در بیمارستان شهدای قوچان انجام شد.

دکتر فرشید فتحی افزود: در این عمل، مادر باردار در نخستین زایمان خود، بدون نیاز به جراحی و با استفاده از دارو‌های بی حسی، فرزند دختر خود را در نهمین ماه بارداری با سلامتی از طریق زایمان طبیعی بدون درد به دنیا آورد در حالیکه مادر به طور کامل هوشیار بود.

وی با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز، زایمان سزارین مزیت نیست و این موضوع از بزرگترین چالش‌های حوزه سلامت در سال‌های اخیر بوده است افزود: ترس از درد زایمان می‌تواند عمده‌ترین علت انتخاب این جراحی باشد از این روبا توجه به اهمیت و مزیت‌های بی شمار زایمان طبیعی؛ واحد بدون درد در این بیمارستان راه اندازی شده است.

رییس بیمارستان شهدا قوچان نیزگفت: زایمان طبیعی بدون درد به روش بی حسی اپیدورال انجام می‌شودکه علاوه بر کاهش درد، کاهش فشارخون به خصوص در مادران باردار دارای فشارخون بالا، هوشیار بودن مادر، احساس تولد نوزاد و ارتقای سلامت مادر و نوزاد با روی آوردن به زایمان طبیعی، از مزایای آن است.

دکتر ضحی محمدی پور افزود: در این زایمان تزریق دارو‌های بی حسی، درد مداوم مادر را کاهش می‌دهد و این امکان را به وی می‌دهد که در حالت هوشیاری درد خود را احساس نکند و شاهد تولد فرزند خود باشد.

وی گفت: ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و ترغیب هرچه بیشتر مادران باردار به این امر و همچنین افزایش سلامت مادر و کودک از اهداف مهم اجرای طرح در شهرستان قوچان است.

هم اکنون بی‌حسی اپیدورال، پرکاربردترین روش بی‌حسی برای کاهش درد در زایمان طبیعی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.