افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
5

شناسایی متهم برداشت غیرمجاز ۲۵۰ میلیون ریالی در فضای مجازی

  • کد خبر : 5644
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شناسایی متهم برداشت غیرمجاز ۲۵۰ میلیون ریالی در فضای مجازی
فرمانده انتظامي شهرستان قوچان از شناسایی متهمی كه اقدام به برداشت غیرمجاز 250 ميليون ريالي در فضاي مجازي از حساب يك شهروند كرده بود، خبر داد.

به گزارش قوچان خبر؛ سرهنگ” محمد طبسی” در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش توسط فردی ناشناس، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی یک فقره خرید اینترنتی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی داشته است که پس از مدتی متوجه برداشت ۲۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود می شود.
سرهنگ طبسی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضائی یک متهم را در استان تهران که با استفاده از فرصت ۲ دقیقه ای استفاده از رمزپویا اقدام به کلاهیرداری کرده بود را شناسایی و ضمن برگشت مبلغ کلاهبرداری شده با دستور مقام قضائی، پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.
وی در رابطه با شیوه و شگرد کلاهبرداری با عنوان فیشینگ گفت: شهروندان گرامی از آنجایی که دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد در کلاهبرداری که اصطلاحاً” فیشینگ “نام دارد منوط به فریب کاربر بوده و در واقع مجرم با گذاشتن تله، کاری می کند که کاربر، درگاه بانکی اصلی از فرعی را تشخیص نداده و با همین شگرد قادر خواهد بود اطلاعات حساب بانکی قربانی را بدست آورد.
سرهنگ طبسی در ادامه گفت: شهروندان جهت پیشگیری از دسترسی ها و برداشت های غیرمجاز هرگز در اینترنت و شبکه های اجتماعی بر روی لینک ناشناس کلیک نکرده و برنامه های خود را از سایت های آشنا و معتبر دانلود کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند و یا با شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ فوریت های سایبری تماس بگیرند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.