افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
8

باید پایگاه‌های قرآنی در سطح مساجد ایجاد شود / دشمن با جنگ روایت ها به دنبال جنگ مذهبی و قومیتی است

  • کد خبر : 5718
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
باید پایگاه‌های قرآنی در سطح مساجد ایجاد شود / دشمن با جنگ روایت ها به دنبال جنگ مذهبی و قومیتی است
هراتی مطلق گفت: یکی از مهم‌ترین خلأهایی که امروز در سطح مساجد دیده می‌شود کمرنگ بودن فعالیت‌های قرآنی است لذا باید در مساجد مختلف پایگاه‌های قرآنی ایجاد کرد.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان مراسم‌های جزء خوانی قرآن در سطح مساجد برگزار می‌شود اما باید در معنای آیات نیز تأمل و تدبر کرد زیرا این معانی نسخه‌ای درمانی محسوب می‌شوند.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای کنار گذاشتن غفلت‌ها و یاد کردن معاد، انفاق، دستگیری از فقرا و نیازمندان و… دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین خلأهایی که امروز در سطح مساجد دیده می‌شود کمرنگ بودن فعالیت‌های قرآنی است لذا باید در مساجد مختلف پایگاه‌های قرآنی ایجاد کرد.

هراتی مطلق تأکید کرد: این طرح به‌عنوان یکی از برنامه‌های سال جاری در قوچان پیش‌بینی‌شده تا در سطح مساجد همچون فعالیت پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌امنا، امام جماعت و… یک فعال قرآنی نیز حضورداشته باشد تا پس‌ازآن یک پایگاه قرآنی ایجاد کرد تا با ورود قرآن به زندگی تک‌تک افراد آسیب‌ها و مشکلات حل شود.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به جنایت اخیر وهابیت تکفیری در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، گفت: این قوم جنایتکار بوده و از ۱۴۰۰ سال پیش و زمانی که فرق امام علی علیه‌السلام را در مسجد کوفه شکافتند تاکنون به دنبال جنایت هستند.

وی با یادآوری اینکه ملت ایران درصدد گرفتن انتقام این جنایت از آل سعود خبیث است، بیان کرد: دشمن با این‌گونه کارهای مذبوحانه و ذلیلانه به دنبال راه انداختن جنگ مذهبی و قومیتی میان مسلمانان و شعله‌ور کردن آتش میان شیعه و سنی و ملت ایران و افغانستان است.

هراتی مطلق با تأکید بر اینکه وقتی دشمن در این حادثه با عملیات رسانه‌ای به دنبال آن است که بگوید قاتل این دو روحانی یک مدافع شهید حرم و از دوستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است تا مقاومت را تحت‌الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: دشمن با جنگ روایت‌ها و رسانه‌ها می‌خواهد شایعه‌پراکنی کرده تا به پیروزی برسد اما مردم باید حواسشان جمع بوده و به این شایعه‌ها توجه نکنند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=5718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.