افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
8
امام‌جمعه قوچان:

مسئولان قوچان روحیه مطالبه‌گری در مردم و جوانان را نسوزانند

  • کد خبر : 6535
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
مسئولان قوچان روحیه مطالبه‌گری در مردم و جوانان را نسوزانند
هراتی مطلق گفت: مطالبه گری در چارچوب قانون و همراه با اخلاق اسلامی اشکالی ندارد، پس مسئولان روحیه مطالبه گری را نسوزانند و مانع مطالبه گری قانونی مردم و جوانان نشوند.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای قوچان با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز پرچم مبارزه با اسرائیل در لبنان توسط حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله محکم برافراشته شده است و در یمن و بحرین و قطیف و … جوانان شیعه پرچم مبارزه با ظلم و کفر را بلند کرده‌اند.

وی بابیان اینکه امروز فرهنگ و علم مبارزه با کفر و استکبار به اهل سنت نیز منتقل‌شده و این الگو در حال گسترش است، گفت: این فرهنگ مبارزه با استکبار به اهل سنت منتقل‌شده است اما برخی برخلاف قرآن و منویات آن عمل کرده و شعار عرب و عجم و سنی و شیعه سر می‌دهند که این شیعه انگلیسی و لندن نشین تنها به دنبال اختلاف‌افکنی است.

امام‌جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که دولت‌های مرتجع عرب برخلاف معارف قرآن و دین به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب بوده و نشست نیز برگزار می‌کنند، تأکید کرد: باید این فرهنگ در میان جوامع اسلامی به وجود آید که هر جا انسان مسلمانی قرار دارد شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دهد.

وی بابیان اینکه طی هفته‌های اخیر اقدامات خوبی از سوی مسئولین و نماینده شهرستان دیده شد که موجب خوب شدن حال مردم شده است، گفت: گازرسانی به منطقه باجگیران یکی از مطالبات به‌حق مردم این منطقه بود که کلنگ شروع این پروژه توسط استاندار به زمین زده شد و امیدواریم شاهد روشن شدن شعله‌های گاز در این منطقه باشیم.

هراتی مطلق با اشاره به بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران و افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان تأکید کرد: در غرفه‌های بازارچه مرزی باجگیران سهمی برای مردم این شهر مرزی باید در نظر گرفته شود و این‌طور نباشد مردم تمام سختی‌های سال‌های کرونا را کشیده باشند اما از این غرفه‌ها سهمی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: نباید این‌طور باشد که سرمایه‌داری که در پایتخت و شهری بزرگ زندگی می‌کند تنها غرفه دار این بازارچه شود بلکه در کنار این افراد مردم باجگیران هم باید دیده شوند.

امام‌جمعه قوچان در بخشی دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مردم ، مسئولین و همه باید مطالبه گری داشته باشیم و اگر مطالبه گر نباشیم به‌حق خود نمی‌رسیم تصریح کرد : در بسیاری از شهرها مردم در سایه مطالبه گری پیشرفت کرده‌اند اما مردم قوچان چون نجیب بوده‌اند گاهی از آن‌ها سوءاستفاده شده است و فکر می‌کنند مردم قوچان مطالبه گر نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه گری در چارچوب قانون و همراه بااخلاق اسلامی اشکالی ندارد مسئولین روحیه مطالبه گری را نسوزانند و مانع مطالبه گری قانونی مردم و جوانان نشوند.
حجه الاسلام هراتی مطلق افزود: مسئولین فکر نکنند هرنوع مطالبه گری به معنای نادیده گرفتن اقدامهای آنهاست باتوجه به اقداماتی که تاکنون انجام شده است باید روحیه مطالبه گری هم ادامه داشته باشد و مسئول نباید جلوی مطالبه گری را بگیرد

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=6535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.