افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
19
امام جمعه موقت قوچان:

حرکت عظیم راهپیمایی اربعین قدرت نرم امت اسلامی است

  • کد خبر : 6555
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
حرکت عظیم راهپیمایی اربعین قدرت نرم امت اسلامی است
رامیار گفت: دنیای استکبار چه نشان بدهد و چه سانسور کند فضای مجازی نشان میدهد که حرکت اربعین حسینی و این راهپیمایی عظیم نشان‌دهنده قدرت شیعه و یک حرکت راهبردی جهان اسلام و قدرت نرم امت اسلامی است.

به گزارش قوچان خبر؛ حجت‌الاسلام علیرضا رامیار، امام‌جمعه موقت قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای قوچان با اشاره به حرکت عظیم مردم در راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: اربعین منحصراً به متعلق به سیدالشهدا علیه‌السلام بوده چون امام علیه‌السلام در این راه و مسیر با همه وجود حضور پیدا کرد.

وی بابیان اینکه بر اساس آمار اعلام‌شده امسال از ۵۰ کشور دنیا زائر برای راهپیمایی عظیم اربعین حضورداشته است، گفت: رکود عجیب طولانی‌ترین راهپیمایی جهان مربوط به اربعین است و این تاکنون در تاریخ وجود نداشته زیرا افراد در این بین‌المللی‌ترین رویداد مذهبی با عشق و علاقه حضور پیدا می‌کنند.

امام‌جمعه موقت قوچان با اشاره به اینکه یکی از رکودهای این مراسم پرشور معنوی اطعام بیش از ۷۰۰ میلیون وعده شام، ناهار و صبحانه زائران حسینی است، بیان کرد: بیشترین میزان کار داوطلبانه و مردمی در این مراسم انجام می‌شود و بزرگ‌ترین نماز جماعت جهان در این مسیر برگزار خواهد شد.

رامیار تأکید کرد: اگر یک حرکت شعاری همراه باشعور باشد به‌طورقطع دوام و ثبات دارد زیرا در طول تاریخ حرکت‌های فراوانی شعاری انجام شد که درهمان تاریخ نیز باقی‌مانده و ادامه پیدا نکرد اما شعور امروز در کربلا ایثارگری است و شعار امروز هم اتحاد حول محول امام حسین علیه‌السلام خواهد بود.

وی پیام اربعین را نشان دادن قدرت شیعه و یک حرکت راهبردی جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: ای حرکت را چه دنیای استکبار نشان دهد و چه نمایش دهد در همه و از طریق فضای مجازی این اجتماع بزرگ دنیای اسلامی و قدرت نرم امت اسلامی دیده می‌شود.

امام‌جمعه موقت قوچان یادآور شد: این حرکت عظیم خنثی‌کننده توطئه دشمنان و قدرت‌های استکباری و صهیونیستی است چون تمام انسان‌های آزاده جهان را در خود جای‌داده است و بر امنیت غرب آسیا اثرگذار هست.

وی بابیان اینکه اربعین جلوه قدرت شیعه ایرانی و عراقی بوده و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد بود، تصریح کرد: امروز اربعین منشأ همه انقلاب‌ها و حرکت‌های بیدار بخش در طول تاریخ خواهد بود.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=6555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.