به گزارش قوچان خبر ؛ سلما همتیان، شطرنج‌ باز ۸ ساله مشهدی‌ توانست در بخش استاندارد در رده زیر ۸ سال به مدال خوش رنگ طلای آسیا در کشور اندونزی دست پیدا کند و با حجاب کامل (چادر) بر سکوی قهرمانی بایستد. در همین راستا، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام با ارسال پیامی این قهرمانی ارزشمند و حضور شکوهمند را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

 

برای خدا کار کنید تا نتیجه کارتان تا ابد باقی بماند. امام خمینی (ره)

با سلام و تحیات الهی

سلمای عزیز، دختر ایران زمین و میراث دار زنان مسلمان این سرزمین، تو را دیدم که بر فراز سکوی قهرمانی ایستاده بودی چنان پرچمی برافراشته و پرشکوه و نمادی از جلال و جمال و شکوه دختر مسلمان، قهرمان و متواضع اما جسور، مستحکم در اوج لطافت، قهرمانیت از یک سو، حجابت از سوی دیگر و بیان شیوا و خرمندانه‌ات در وصف آنچه رقم زدی و آنچه آرزو داری و در سر می‌پرورانی، همه نشانه‌ای است از فهم و توان خیره کننده دختران نوجوان ایران اسلامی.

شما نسل پر امید نوجوان ایران عزیز طلیعه فردای روشن و سازندگان دنیای بهتر و تاریخ سازان زندگی بشر هستید، نسلی محکم و استوار، فهیم درعین سن اندک، آماده بری فتح قله‌ها و فریاد زدن روشنایی‌ها و تبدیل شدن به الگوهایی الهام بخش برای همه نوجوانان جهان، نوجوانی که دنیای سلطه او را غرق غفلت و شهوت و سرگرمی‌های حقیر می‌پسندند و در مقابل شما، دنیایی سرشار از شور نوجوانی، اراده به انجام کارهای بزرگ و تاریخ ساز را برای او به تصویر می‌کشید.

دختر عزیزم، من نیز به نو به خود این قهرمانی ارزشمند و ورای آن این حضور شکوهمند و رقم زدن این تصویر سراسر شادابی و شعور را به تو و پدر و مادر بزرگوارت تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم که در پیموندن این راه پر افتخار، هر روز بیش از پیش موفق و موید به تاییدات حضرت حق باشید، ان شاالله.

سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام