افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2
مدیر امور آب و فاضلاب قوچان خبر داد:

بهره‌مندی روستاییان قوچان از نعمت آب شرب

  • کد خبر : 6911
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
بهره‌مندی روستاییان قوچان از نعمت آب شرب
مدیر امور آب و فاضلاب قوچان گفت: به همت دولت مردمی سیزدهم و طی یک سال گذشته مشکل بسیاری از روستاهای این شهرستان در حوزه تأمین آب مرتفع شده و از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

به گزارش قوچان خبر: جواد سعادتی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی قوچان در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه آب شرب روستایی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 60 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود اما برخی فعالیت‌های جهادی انجام‌ شده طی یک سال گذشته موجب شده آب شرب مناسب برای بسیاری از روستاییان این شهرستان تأمین شود.

وی تأکید کرد: از سال گذشته تاکنون با همکاری و حمایت بخشداران، چاه آب در روستاهای عمارت، ناوخ، گوجه، مجتمع فرخان علیا، فرخان راه، فرخان سفلی، گزل‌آباد، داغیان، آبشوری، بردر و اینچه‌ها حفرشده و هم‌اکنون نیز وارد مدار شده است تا مشکلات مردم در این حوزه تا حدودی زیادی مرتفع شود.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان یادآور شد: روستای زوخانو به‌عنوان اولین روستای بعد از سد تبارک طی سال‌های گذشته از نعمت آب شرب محروم بود و اهالی با مشکلات فراوانی در این زمینه روبرو بودند اما امروز به برکت حمایت‌های دولت، حفر چاه انجام‌ شده است و با اجرای خط انتقال و شبکه توزیع اهالی می‌توانند از آب شرب سالم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای تأمین آب شرب روستای قره شاهوردی نیز صورت گرفته و هم‌اکنون فروش انشعاب به مشترکان صورت می‌گیرد، گفت: علاوه بر حفر چاه در دره عمارت برای بهره‌مندی 11 روستا از آب مناسب و سالم و احداث مخزن 500 مترمکعبی مجتمع دوغایی، بنیاد خیریه حاج ابراهیمی برای روستاهای سلیم‌آباد، یساقی، دربندی، گوگانلو و داودلی نیز پنج حلقه چاه حفر کرده است.

سعادتی بیان کرد: هم‌اکنون برای تأمین آب شرب روستاهای سهل‌آباد، اندرزی و چنبرغربال روزانه سه تانکر آب‌رسانی انجام می‌شود که برای تأمین آب پایدار، چاه آب ایجاد شده است و با اجرای 8.5 کیلومتر خط انتقال و تأمین برق، تا یک ماه آینده پروژه وارد مدار آب‌رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: برای آب‌رسانی به مجتمع شفیع هم طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، تأمین آب موردنیاز از مجتمع سهل‌آباد صورت می‌گیرد که متأسفانه دارای تنش‌هایی است که اگر این تنش‌ها متوقف شود آب و فاضلاب آمادگی دارد با پیمانکار پروژه سهل‌آباد، این مجتمع را راه‌اندازی کرده و وارد مدار کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهری نیز حفر 6 حلقه چاه و احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی در دستور کار است، تصریح کرد: با پیگیری مسئولان فاضلاب مسکن مهر نیز آماده افتتاح بوده و در مرحله نصب انشعابات هستیم که امیدواریم تا پایان خردادماه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه آب شرب شهری از چاه‌های موجود و 50 درصد نیز از سد تبارک تأمین می‌شود، افزود : به همت دولت سیزدهم و با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای خط جدید نیز وارد مدار شده و در حال حاضر حدود 100 تا 120 لیتر بر ثانیه آب را به تصفیه‌خانه وارد می‌کند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=6911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.