افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
4

نظر مثبت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نسبت به وزیر دادگستری

  • کد خبر : 7138
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
نظر مثبت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نسبت به وزیر دادگستری
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دادگستری مسؤولیت ارتباط میان سه قوه و تأثیرگذار در تسهیل کارهای دولت است و نظر اکثریت کمیسیون قضایی اعتماد به وزیر پیشنهادی دادگستری خواهد بود که فردا نیز این مسئله در صحن اعلام می‌شود.

به گزارش قوچان خبر به نقل از «خبرگزاری فارس»، علی آذری با اشاره به آخرین روند بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به‌ویژه کمیسیون قضایی و حقوقی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی روزهای فشرده‌ای را سپری کرد و بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی‌شده روزی شش یا هفت وزیر در کمیسیون‌های مختلف به‌صورت مجزا موردبررسی قرار می‌گرفتند.

وی بیان کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی به‌صورت ویژه بررسی برنامه‌های وزیر دادگستری را بر عهده داشت که مسئولیت ارتباط بین سه قوه بر عهده این وزیر است و می‌تواند در تسهیل کارهای دولت تأثیرگذار باشد و حتی با تصویب قوانین ارزشمند، ارتباط خوبی میان قوه مجریه و قضاییه ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر دادگستری می‌تواند در تصویب قوانین ارزشمندی همچون وجود مشکلات در حوزه اداری و دیوان عدالت اداری، تعزیرات و قاچاق کالا و… تأثیرگذار باشد، گفت: انتظار نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون این است که وزیر دادگستری در این دوره متفاوت‌تر از دوره‌های قبل ورود پیدا کند و قوی‌تر و محکم‌تر اقدامات مربوطه را انجام دهد.

آذری یادآور شد: نظر اکثریت اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعتماد به وزیر پیشنهاد دادگستری است اما در حوزه برخی دیگر از وزرا مسائل و موضوعاتی وجود داشت که ممکن است تعدادی از آن‌ها نتوانند رأی اعتماد بگیرند.

وی با تأکید بر این مطلب که مجلس در رأس امور است و امروز باید این اقتدار مجلس شورای اسلامی حفظ شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باصداقت صحبت می‌کند و نظرش بر وفاق ملی است پس باید نمایندگان نیز اعتماد و کمک کنند.

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.