افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2

صادرات بیش از ٣ میلیون دلاری از مرز باجگیران به آسیای میانه

  • کد خبر : 7344
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
صادرات بیش از ٣ میلیون دلاری از مرز باجگیران به آسیای میانه
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان از صادرات سه میلیون و ٨۴٨ هزار دلاری از گمرک و بازارچه مرزی باجگیران به کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ترکمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «قوچان خبر»، به نقل از خبرگزاری فارس امیر معینی اظهار کرد: انجام صادرات از بازارچه مرزی باجگیران بیشتر در غالب کارت‌های پیله‌وری و غرفه‌های فعال در آن صورت می‌گیرد و همیشه صادرات و تبادل کالا نسبت به واردات از حجم ریالی و وزنی بیشتری برخوردار است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ٢ میلیون و ٧٩٩ هزار دلار صادرات و ٣٢ هزار و ٩۴٠ دلار هم واردات از این بازارچه مرزی صورت گرفته است، گفت: گمرک مرزی هم فعال بوده و یک‌میلیون و ۴٩ هزار دلار صادرات گمرکی انجام‌شده است که بیشتر صادرات به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان هست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با تأکید بر این موضوع که وضعیت صادرات از این مرز به دلیل داشتن بازار مصرفی مناسب خوب است، افزود: بیشتر صادرات بازارچه به فرش، موکت، مواد غذایی و شوینده‌ها اختصاص دارد اما در حوزه گمرک بیشتر لبنیات است.

معینی یادآور شد: صنایع تبدیلی در قوچان بسیار فعال بوده و بیشتر صادرات حوزه لبنی به عراق، ترکمنستان و افغانستان انجام می‌شود و واحد‌های صنعتی همچون کاشی یا دوچرخه‌سازی هم با راه‌اندازی طرح توسعه می‌توانند این امکان را بیش‌ازپیش فعال کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.