افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
3
معاون ‌استاندار خراسان رضوی:

محدودیت تردد کامیون‌ها از مرز باجگیران برداشته شد

  • کد خبر : 7356
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
محدودیت تردد کامیون‌ها از مرز باجگیران برداشته شد
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: گرچه از مرز باجگیران در روز ۸ کامیون بالای ۲۰ تن اجازه تردد و ورود به سمت پایتخت نداشتند، اما بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران، ترکمنستان این محدودیت را برداشت و تردد تعداد کامیون‌ها نیز نامحدود شد.

به گزارش پایگاه خبری «قوچان خبر»، به نقل خبرگزاری ایسنا، حسن نوری‌زاده در حاشیه دیدار با «الیاس قایپ‌اف» سرکنسول ترکمنستان با اشاره به اهداف مختلف در برگزاری این نشست، به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار در خصوص مرزهای ایران و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در مرز سرخس از سمت ایران ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود درخواست شد این اتفاق نیز از سمت ترکمنستان روی دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنان از هر فرد ایرانی که وارد ترکمنستان می‌شود ۱۰ دلار برای تست کرونا دریافت می‌شود، بیان کرد: انتظار داشتیم این موضوع پیگیری و حذف شود.

نوری‌زاده تصریح کرد: ترکمنستان در پل مرزی سرخس از رانندگان در رفت مبلغ ۱۵۰ دلار و در برگشت ۶۵ دلار دریافت می‌کند که در قبال آن فاکتور نمی‌دهد و از سویی رانندگان نمی‌توانند این مبلغ را از صاحب کالا بگیرند و عملاً متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرکنسول ترکمنستان، قول پیگیری و رفع این مشکل را داد، اظهار کرد: گرچه در مرز باجگیران هم در روز ۸ کامیون بالای ۲۰ تن اجازه تردد و اجازه ورود به سمت پایتخت نداشتند اما بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران، ترکمنستان این محدودیت را برداشت و تردد تعداد کامیون‌ها نامحدود شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.