افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1

اولین جشنواره قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان برگزار شد

  • کد خبر : 7377
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
اولین جشنواره قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان برگزار شد
مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی از برگزاری اولین جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر این استان به میزبانی قوچان و با حضور ۷۵ نفر از عشایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «قوچان خبر»، محمدحسین جعفری ظهر امروز در جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در مجتمع عشایری کلیدر قوچان اظهار کرد: این جشنواره باهدف حمایت از دامداری به‌ویژه در میان عشایر استان برگزار شد تا با ایجاد رقابتی سالم و افزایش انگیزه میان این قشر از جامعه بتوان روش‌های نوین دام‌پروری را هم به نمایش گذاشت.

وی از حضور 75 نفر از عشایر این استان به همراه قوچ‌هایشان در جشنواره خبر داد و افزود: اولین جشنواره میان عشایر مناطق درگز، مشهد، قوچان و چناران برگزارشده اما به دلیل استقبال خوب عشایر برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی جدی‌تری در این زمینه انجام خواهد شد و از 15 تیرماه این مسابقه در مناطق عشایری به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی بیان کرد: جوایز در نظر گرفته‌شده برای این جشنواره اعطای تسهیلات 150 میلیون تومانی به 5 قوچ برتر به همراه یک‌تن کنستانتره رایگان است و به دلیل مشارکت خوب عشایر در این مسابقات به تمام شرکت‌کنندگان 5 تن کنستانتره تقویتی و تخمیری اهدا می‌شود.

وی جمعیت عشایری این استان را 8 هزار و 200 خانوار برشمرد و با تأکید بر اهمیت معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این قشر از جامعه، افزود: علاوه بر ارائه برنامه‌های آموزشی، انگیزشی، مدیریتی و حتی مالی برای کمک به این قشر از جامعه، سال گذشته ۷ هزار و ۲۰۰ رأس دام عشایر استان در طرح اصلاح نژاد دامی قرار گرفت و این برنامه‌ها و نظارت‌های حمایتی همچنان ادامه دارد.

جعفری یادآور شد: برای حمایت از بانوان عشایر به‌ویژه فعالان حوزه صنایع‌دستی هم توسعه این هنر دستان زحمت‌کش عشایر در دستور کار قرار داشته و با فعالیت یک هزار و ۳۷۰ خانم تولیدکننده در این استان، سال گذشته ۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به صنایع‌دستی عشایر تخصیص یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.