افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2

ضرورت نیازسنجی برای جذب رشته‌های جدید دانشگاهی در قوچان

  • کد خبر : 7409
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
ضرورت نیازسنجی برای جذب رشته‌های جدید دانشگاهی در قوچان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت: رشته‌های این واحد دانشگاهی تاکنون بر اساس نیازهای شهر و جامعه نبوده است و حتی در حوزه علوم‌انسانی طی سال‌های گذشته غفلت‌های جدی صورت‌گرفته که باید این روند اصلاح شود.

 

به گزارش پایگاه خبری «قوچان خبر»، حجت‌الاسلام محمود حق بجانب عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی از سه هزار و ٧۵٠ نفر به ۵ هزار و ۵٠٠ نفر افزایش‌یافته است که زیر نظر ٧۵ عضو هیئت‌علمی آموزش می‌بینند.

وی بابیان اینکه دانشگاه آزاد قوچان سال گذشته در بین ٧٠ دانشگاه هم تراز رتبه اول کشوری در جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است، افزود: رشته‌های این واحد دانشگاهی تاکنون بر اساس نیازهای شهر و جامعه نبوده است و حتی در حوزه علوم‌انسانی طی سال‌های گذشته غفلت‌های جدی صورت‌گرفته که باید این روند اصلاح شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با یادآوری این موضوع که در برخی رشته‌ها همچون مهندسی شیمی طی سال‌های گذشته تنش‌هایی به وجود آمده بود اما امسال دوباره این رشته‌ها احیا شده است، گفت: واحد قوچان برای اولین‌بار در میان دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور رشته مهندسی اینترنت اشیا را راه‌اندازی کرد و در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید جذب دانشجو انجام می‌دهد.

حق بجانب با اشاره به فاصله‌های به وجود آمده میان صنعت و دانشگاه و اهمیت همپوشانی و تعامل بیشتر در این حوزه، بیان کرد: آن‌چنان که باید از امکانات دانشگاه مثل آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سوله‌های ورزشی استفاده بهینه نمی‌شود و این در شرایطی است که ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت رایگان نیز استقبال نمی‌کنند و برای آزمایش‌های موردنیازشان به مشهد مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: فعالان حوزه صنعت هم می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت به‌ویژه در سطح شهرستان بهره ببرند زیرا در صورت عدم بهره‌برداری از این امکانات، هیچ ضمانتی برای حفظ آن‌ها وجود ندارد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان تصریح کرد: محیط‌های علمی و دانشگاهی می‌توانند به‌واسطه جذب رشته‌های جدید علمی اثرگذاری زیادی در حوزه شهرستان به‌ویژه درزمینهٔ فرهنگی ایفا کنند و بسیاری از مشکلات و کمبودها را مرتفع سازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.